CustomerFirst: Jaaroverzicht 2024

CustomerFirst: Jaaroverzicht 2024
  • 30 december 2024
  • Redactie

Het jaar is bijna voorbij, de lijstjes vliegen iedereen om de oren. CustomerFirst doet mee: dit waren de populairste artikelen van 2024 op de website.

#01 - Moeilijk besluit op het juiste moment

Na 22 jaar neemt Robin Jansen (43) eind van dit jaar afscheid als ceo van Yource, de grootste bpo in klantcontact binnen de Benelux.

/achtergronden/2024/06/moeilijk-besluit-op-het-juiste-moment/

 

#02 - Jongere generatie heeft moeite met gestructureerd werken

Bijna de helft van werkend Nederland (47%) gelooft dat de jongere generatie minder goed in staat is om gestructureerd te werken door hun korte spanningsboog.

/nieuws/2024/09/jongere-generatie-heeft-moeite-met-gestructureerd-werken/

 

#03 - Hoge Raad geeft werknemer gelijk: opstarttijd moet worden betaald

De Hoge Raad heeft vandaag geoordeeld dat Teleperformance verplicht is om een werknemer met terugwerkende kracht te betalen voor de dagelijkse tien minuten die hij nodig had om in te loggen op systemen.

/nieuws/2024/09/hoge-raad-geeft-werknemer-gelijk-opstarttijd-moet-worden-betaald/index.xml

 

#04 - Nieuw cao-akkoord: loonsverhogingen en verbeterde pensioenregeling

Zo’n 30.000 werknemers bij facilitaire contactcenters krijgen zicht op een nieuwe cao. Vakbonden en werkgevers hebben een akkoord bereikt dat geldt van 1 januari 2025 tot 1 januari 2028.

/nieuws/2024/10/nieuw-cao-akkoord-loonsverhogingen-en-verbeterde-pensioenregeling/index.xml

 

#05 - Klachtenregen Sapph: vertragingen en slechte klantenservice

Consumentenprogramma Radar heeft de afgelopen weken opvallend veel klachten ontvangen over lingeriemerk Sapph.

/nieuws/2024/10/wat-is-er-aan-de-hand-bij-sapph/index.xml

 

#06 - Top 20 Facilitaire Contactcenters 2023: nieuwe nummer 1, opnieuw verlies totaalomzet

Ook over 2023 publiceerde CustomerFirst weer de traditionele Top 20 Facilitaire Contactcenters. Yource heeft de eerste plaats van Teleperformance overgenomen en de totaalomzet van de lijst is opnieuw teruggelopen ten opzichte van een jaar eerder.

/nieuws/2024/01/top-20-facilitaire-contactcenters-2023-nieuwe-nummer-1-opnieuw-verlies-tota/index.xml


#07 - Van verf naar virtueel: transformatie AkzoNobel begint bij de klant

Michel Claassens (53) is verantwoordelijk voor de digitale transformatie bij de verf- en coatingsproducent AkzoNobel. Hij deed eerder ervaring op bij Philips en chipfabrikant NXP, voordat hij vijf jaar geleden de overstap maakte.

/achtergronden/2024/07/van-verf-naar-virtueel-digitale-transformatie-akzonobel-begint-bij-de-klant/index.xml


#08 - Medewerker contactcenter ontslagen wegens pauzemanipulatie

In Spanje heeft een opmerkelijke zaak van een contactcentermedewerkster voor opgetrokken wenkbrauwen gezorgd. De vrouw werd op staande voet ontslagen, niet vanwege te weinig telefoontjes, maar juist omdat ze er te veel had gepleegd... naar zichzelf.

/nieuws/2024/09/medewerker-contactcenter-ontslagen-wegens-pauzemanipulatie/index.xml

 

#09 - Kim Knape uitgeroepen tot CCMA Manager of the Year 2024

Op donderdag 7 november 2024 is Kim Kistemaker-Knape van Picnic bekroond tot CCMA Manager of the Year 2024. Tijdens een feestelijk evenement werd zij uit vier finalisten gekozen vanwege haar leiderschap en innovatieve bijdragen aan de klantcontactbranche.

/nieuws/2024/11/xx-uitgeroepen-tot-ccma-manager-of-the-year-2024/index.xml

 

#10 - Klantenservice Odido overspoelt met klachten

Geen telefonisch bereik, slecht internet en een onbereikbare klantenservice. Sinds de lancering op 5 september, regent het klachten over Odido, de nieuwe telecomprovider.

/nieuws/2023/11/klantenservice-odido-overspoelt-met-klachten/index.xml

 

#11 - 9+ als stip op de horizon

Jeroen Meeuwsen (47) is programmamanager Service Excellence bij Nationale-Nederlanden Bank en werkt nauw samen met Nando Alberts (46), senior manager hypotheken, aan de nieuwe klantreis en customer experience van de financiële gigant.

/achtergronden/2024/03/9+-als-stip-op-de-horizon/index.xml

 

#12 - Onderzoek: 10 bedrijven met beste digitale CX

Bol, Booking.com, ANWB, C&A en Coolblue zijn de vijf beste bedrijven in Nederland op het gebied van digitale klantervaring.

/nieuws/2024/03/onderzoek-10-bedrijven-met-beste-digitale-cx/index.xml

 

#13 - Nationale Klantcontact Week 2024 in volle gang

De Nationale Klantcontact Week (NKW) draait op volle toeren bij méér bedrijven dan ooit tevoren.

/nieuws/2024/04/nationale-klantcontact-week-in-volle-gang/index.xml

comments powered by Disqus