Sana Commerce en Expivi kondigen samenwerking aan op Webwinkel Vakdagen

Sana Commerce en Expivi kondigen samenwerking aan op Webwinkel Vakdagen
  • 31 maart 2023
  • Ryan Baij

Sana Commerce, leverancier van e-commerce platforms voor fabrikanten, groothandels en distributeurs, kondigt op de Webwinkel Vakdagen een samenwerking aan met Expivi, een 3D-product configurator met Augmented Reality (AR).

De samenwerking stelt B2B-verkopers in staat hun producten te visualiseren en te configureren in 3D en AR.

De integratie van visuele CPQ (Configure-Price-Quote) in B2B e-commerce neemt een belangrijk struikelblok weg in het leveren van betere online klantervaringen. In plaats van het aanbieden van alle configuraties als losse producten/varianten, kunnen B2B-verkopers nu vanuit één basisproduct werken wat de klant vervolgens naar wens kan aanpassen (self-service).

Het SaaS 3D e-commerce platform van Expivi maakt het mogelijk om producten in ‘real-time’ met diepgang in 3D weer te geven, zowel op desktop als mobiele devices. Klanten kunnen producten virtueel draaien, erop inzoomen, aanpassen met andere opties of de kleur veranderen, om zo een beter idee te krijgen van de texturen, details en kwaliteit. Prijzen worden direct berekend op basis van de keuzes om de klantervaring compleet te maken.

'De klantervaring is belangrijker dan ooit. Tegelijkertijd zijn B2B-kopers veeleisender, ongeduldiger en meer gericht op gemak dan ooit. De visualisatie met 3D en AR brengt een offline winkelervaring naar de webshop en overtreft klantverwachtingen. Klanten zien precies wat ze kopen, waardoor retourzendingen verminderen en aankopen stijgen', zegt Babak M. Mirzaie, CEO en mede–oprichter bij Expivi. 'We delen de focus op de klant met Sana Commerce en zijn trots op de samenwerking die we internationaal aangaan.'

Sebastiaan Verhaar, CEO van Sana Commerce voegt daaraan toe: 'In het verleden werden hoogwaardige of complexe producten offline gekocht vanwege de hoeveelheid informatie en technische inzichten die nodig zijn om een bestelling te bevestigen. Maar ook die complexe producten worden nu online gekocht. Daarbij verwachten B2B-kopers selfservice en personalisatie om zelfstandig online te winkelen en de interactie met verkopers te beperken. Een correcte en volledige productweergave is essentieel om klanten te bedienen en de relatie met kopers te versterken. Het partnership met Expivi stelt onze klanten in staat om de presentatie van hun producten aanzienlijk te verbeteren, wat een groot potentieel heeft om de ROI van e-commerce te verbeteren. We zijn verheugd dat we deze plugin nu toe kunnen voegen aan de functionaliteiten van Sana Commerce Cloud.'

comments powered by Disqus