DA geeft HappySoaps belevingsdisplay in eigen winkels

DA geeft HappySoaps belevingsdisplay in eigen winkels
  • 30 maart 2023
  • Ryan Baij

Drogisterijketen DA en HappySoaps zijn een pilot gestart met een ‘shop-in-shop’ concept. De DA-winkel op Terschelling en die in Assen zijn voorzien van opvallende HappySoaps belevingsdisplay en presentatiemeubel, waarmee je in de wondere plastic vrije wereld van HappySoaps in stapt.

De verwachting is dat door dit initiatief de rotatie van de HappySoaps producten verder zal stijgen met als gevolg dat er minder plastic in het milieu terecht kom De speciale pop-up store die HappySoaps enige maanden heeft gehad in Groningen is de aanleiding geweest om met DA in gesprek te gaan. ‘Wij hebben gemerkt dat als wij veel van onze producten bij elkaar plaatsen en daar apart aandacht voor vragen, dit consumenten aanzet tot aankoop van meerdere producten, aldus Marcel Koers, medeoprichter van HappySoaps.’ Ook DA ziet dat steeds meer consumenten bewustere keuze maken en kiezen voor verzorgingsproducten dat niet in plastic verpakt is en zelfs geen microplastics bevat. Met een zeer onderscheidende presentatie dat het voorkomen heeft van een’ shop-in-shop’, worden de klanten van DA-consument verleid om onze plasticvrije verzorgingsproducten te kopen. Maandelijks verkopen we nu al 125.000 Bars. We gaan op termijn zien wat de gevolgen zijn van dit initiatief op de verkoop en omzet.

 

comments powered by Disqus