De Jong Intra Vakanties optimaliseert klantcontact

De Jong Intra Vakanties optimaliseert klantcontact
  • 30 mei 2024
  • Kel Koenen

Touroperator De Jong Intra Vakanties heeft een grootschalige vernieuwing van zijn klantcontactplatform aangekondigd. In samenwerking met Genesys Cloud en Frontline Solutions, zal het bedrijf de komende drie jaar investeren in een nieuwe klantcontactomgeving.

Sinds 1972 is De Jong Intra Vakanties actief als reisorganisatie en is sinds 2014 elf keer uitgeroepen tot beste allround reisorganisatie. Tot voor kort werkte de touroperator met een on premise klantcontactplatform van Genesys, dat nu end of support is. Daarom schakelt het bedrijf over naar het nieuwe Genesys CX Cloud-platform.

Bas Oomen, cfo van De Jong Intra Vakanties, die nauw betrokken is bij de ICT-implementatie, licht toe. 'Deze overgang zal een groot verschil maken voor zowel onze klanten als onze medewerkers. Waar we voorheen met gemiddeld acht verschillende applicaties werkten, zal nu alles in één enkele applicatie worden geïntegreerd via api's. Dit maakt het klantcontact veel efficiënter en beter.'

De migratie omvat niet alleen een technologische upgrade, maar ook een strategische verandering waarbij de frontoffice centraal staat. In samenwerking met een multidisciplinair team en Frontline Solutions zijn de wensen en behoeften van klanten en de operatie in kaart gebracht, wat resulteert in een transformatieplan. Na de migratie zullen De Jong Intra Vakanties en Frontline Solutions stapsgewijs nieuwe functies introduceren. Dit omvat de integratie van kanalen zoals social media, chat en e-mail, evenals de overgang van IVR naar spraakroutering. 'We kunnen nu nog gemakkelijker met onze klanten communiceren via hun voorkeurskanalen. Bovendien wordt onze IT-afdeling minder belast, aangezien Frontline het technisch beheer overneemt', vertelt Oomen.

Daarnaast zal De Jong Intra Vakanties profiteren van de nieuwste AI-functionaliteiten, zoals geautomatiseerde gespreksverslagen, dialoogondersteuning en automatische klantonderzoeken. Ook zal de Frontline Mail Manager worden ingezet voor efficiëntere e-mailafhandeling. 'Zowel De Jong Intra Vakanties als Frontline Solutions hebben de ambitie om de beste speler in de branche te zijn', stelt Hans Reuver, algemeen directeur Frontline Solutions. 'Met Genesys CX Cloud en de mogelijkheden op het gebied van AI zal dat zeker lukken.' De upgrade markeert een belangrijke stap voor De Jong Intra Vakanties in hun streven naar uitstekende klanttevredenheid en operationele efficiëntie.

comments powered by Disqus