Ana Silvério Rodrigues benoemd tot chief customer officer
E-commerce verzendplatform Sendcloud heeft Ana Silvério Rodrigues benoemd tot chief customer officer (CCO). Ze zal in deze nieuwe rol zowel customer support als customer succes aansturen en hiermee bijdragen aan de bedrijfsmissie om verzending wereldwijd te optimaliseren.
In maar liefst 36 procent van alle klantinteracties in e-commerce staan Where Is My Order?-vragen centraal. Bijna een derde (29%) van de klanten beweert zelfs niet opnieuw te bestellen wanneer vragen over de verzending niet adequaat worden beantwoord. Het belang van een goede bezorgervaring is dus onmiskenbaar.
'Door de kloof tussen webwinkels en vervoerders te dichten, hebben we een kans om de bezorgervaring voor klanten naar een hoger niveau te tillen', zegt Silvério Rodrigues. 'Ik kijk er dan ook naar uit om de uitdaging aan te gaan en vanuit deze rol samen met ons team verder te bouwen aan blije klanten.'
De nieuwe rol staat in het teken van klanttevredenheid, waarbij Silvério Rodrigues niet alleen customer support en succes aanstuurt, maar ook de samenwerking tussen verschillende teams versterkt om maximale klantwaarde te realiseren.