Topic: Customer Experience
Customer Delight als strategie voor winst en groei
  • 07 november 2017
  • Redactie

Customer Delight als strategie voor winst en groei

Na een voetbalwedstrijd vond een klant van Lexus zijn auto terug op betonblokken. Hij belde de Lexus-verkoper. Het toeval wilde dat er een wagen in de showroom stond met dezelfde specifieke wielen. De verkoper schroefde de wielen eraf en bracht ze naar de klant. Die reed blij naar huis. En toen? Toen vertelde hij erover, aan zijn vrouw en kinderen en aan collega’s op kantoor. Ook twitterde erover en postte een bericht op Facebook. Naar de dealer stuurde hij nog een bedankmail. Al zijn volgende wagens bestelde hij bij Lexus. Net als zijn vrouw. Deze klant had Customer Delight ervaren: het voortdurend enthousiasme dat een klant voelt voor een organisatie.

Hoe geef je een groot bedrijf smoel?
  • 18 oktober 2017
  • Niels Berndsen

Hoe geef je een groot bedrijf smoel?

Begin dit jaar ben ik verhuisd, na een intensieve verbouwing. Isolatie op de vloeren, nieuwe ketel, nieuwe radiatoren – de economie is weer gesponsord! Helaas inclusief een torenhoge energierekening… Wat doe je dan als klantbelevingsexpert én klant van Nuon? Je maakt een afspraak voor de zogeheten Energiescan. Het concept: met iPad-camera aan loop je door je huis om de meekijkende adviseur in elke ruimte tips te laten geven over energieverbruik. Hoe was dat? En wat kun je ervan leren?

Klantliefde verdrijft regen tijdens Cupido Festival
  • 03 oktober 2017
  • Redactie

Klantliefde verdrijft regen tijdens Cupido Festival

Een heel regiment paraplu’s verwelkomde laatst de gasten van het eerste Cupido Festival bij de ingang van het Fort de Batterijen in Nieuwegein. Het troosteloze herfstweer kreeg echter geen grip op de gemoedstoestand van de bezoekers van het evenement van CRM Partners. De liefde voor de klant stond deze middag centraal en dat leverde veel figuurlijke warmte op. Niet alleen van ‘doctor love’ Robert ten Brink, die het programma opende, maar ook van de verschillende sprekers met hun verhalen. CustomerFirst legde zijn oor te luister bij de Kindertelefoon, waar alles draait om de ‘Kindreis’, en leerde van verzekeraar NV Schade dat het loont om inspiratie te halen bij andere bedrijven.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven