Klantcontact per podcast

Klantcontact per podcast
  • 19 mei 2023
  • Ryan Baij

Podcast is de laatste jaren een opkomend medium. Ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Ook in de wereld van het klantcontact is er nationaal en internationaal genoeg te beleven. Van nice to know tot need to know en van mooie klantcases tot nieuwsrubrieken. CustomerFirst zet er een aantal op een rijtje.

CCMA – Kijkje in de keuken (NL)
De Kijkje in de keuken-podcast heeft iedere aflevering een nieuw bedrijf die vertelt over de klantenservice en klantervaring binnen het bedrijf en de uitdagingen die er voor deze afdelingen in het verschiet liggen. Dit alles is vanuit de CCMA (Customer Contact Management Assocation) die als doel heeft inspiratie en informatie te delen rondom klantcontact. Anne-Marie Beurskens had onder meer te gast: Deliane Schimmel van Florius, Monique van den Broek van United Consumers en Wout Hut van BudgetThuis.

 

Kirkman Company – CX Travel Guide (NL)
In navolging van het boek De CX Travel Guide is het platform ook een podcast begonnen onder dezelfde naam, waar host Nienke Bloem gasten interviewt. Doel is om succesverhalen in de CX-wereld breed te delen en het CX-vakgebied verder te ontwikkelen. Onder andere Hans Geels CEO van Dille & Kamille, Marieke Heemskerk van Heineken en Nanet Beumer van het Rijksmuseum zijn te gast.

 

Steven Van Belleghem - The CX Podcast (NL)
Iedere maand vertelt Steven Van Belleghem himself the nieuwste insides op CX-gebied. Hij deelt in de afleveringen zijn visie op de nieuwste technologie en verschillende marketingstrategieën die de klant aangaan. Daarnaast zijn er (delen van) zijn presentaties op grote congressen terug te luisteren.

 

Blake Morgan – The Modern Customer Podcast (Eng)
Bestseller auteur van ‘The Customer Of The Future’. Wekelijks onderzoekt ze hoe bedrijven het leven van de klant gemakkelijker en beter kunnen maken. De experts in de podcast geven tips en tricks mee die iedereen onmiddellijk in zijn eigen bedrijf kan toepassen.

 

Steve Walker – The CX Leader Podcast (Eng)
Steve Walker, CEO en directeur van Chairman of Walker, vertelt de nieuwste Customer Experience-insides. Daarnaast behandelt hij ook de XM! (Experience Management), voor de leidinggevende die de CX-strategie moeten uitwerken en hoe ze dat het beste kunnen doen. Vanuit hen moet het hele bedrijf geënthousiasmeerd worden om het CX-succes uit te stralen.

 

Shep Hyken – Amazing Business Radio (Eng)
Auteur Shep Hyken, bekend van boeken als ‘The Cult of the Customer’ en ‘Amaze Every Customer Every Time’ interviewt professionals in het Customer Experience-vakgebied. In iedere aflevering geeft  de luisteraar tips en tricks uit de praktijk. Deze experts vertellen ook hoe zij hun Customer Journey hebben geoptimaliseerd. 

 

BNR Nieuwsradio - Dé Klantenpodcast (NL)
Iedere aflevering behandelt praktische tips, nieuwe inzichten en praktijkvoorbeelden over klantgerichtheid. Danielle de Jonge is de host.

 

Sydney Brouwer – Over klanten gesproken (NL)
In deze podcast gaat Sydney Brouwer, specialist in CX, in gesprek met andere experts op dit gebied. Kennis, inspiratie en energie om jouw klant daarna goed te bedienen is het doel van de podcast.

 

De Klantcontact Pro’s Podcast – Save Your Customers (NL)
De missie van de Klantcontact Pro's Podcast is om organisaties te helpen bij het creëren van waardevolle klantrelaties door middel van gesprekken met pro's uit de wereld van klantcontact. Omid Holterman en Wietse Westerhuis spraken in verschillende afleveringen onder meer met Bernard Steenbergen, Director CS van Vattenfall en Natasja Wientjes, Senior Director CS bij DHL Parcel Benelux.

 

Forrester – What it means (Eng)
Een Engelse podcast waarin analisten de nieuwste trends bespreken in de marketing, met de klant centraal. Van technische onderwerpen tot CX-design, B2C en B2B. Zoals zij zelf al roepen: Het is het tijdperk van de klant. Hoe kan je je bedrijf die kant op sturen? Wat zijn de do’s and don’ts?

 

Beeckestijn Business School - Studio Beeckestijn (NL)
Onder de naam Studio Beeckestijn maakt de business school podcastafleveringen met interessante learnings, trends en inzichten. Regelmatig wordt stilgestaan bij het marketingaspect Customer Experience. Cases relevant voor ons vak zijn onder andere afleveringen over AI en Data, SEA zijn en de CX bij Centraal Beheer.

 

Joey Coleman and Dan Gingiss – Experience This! (Eng)
Coleman en Ginigiss vertellen op een vrolijke en leuke manier over Customer Experience. Ze vertellen daarin leuke cases, met vrolijke voorbeelden voor een goed beeld over CX. De grote vraag is waarom de klant echt van jou kan houden en de voorbeelden leggen uit hoe je dat kan bereiken.

 

Direct Klantcontact: Hey Customer (NL)
Direct Klantcontact bracht iedere maand een nieuwe podcast uit met daarin een business case over effectief klantcontact en relatiemanagement. Hoewel inmiddels gestopt, zijn het nog steeds interessante gedachtegangen.

 

KSF – Klantenservice Federatie (NL)
Informatie podcast van de branchevereniging, waarin inhoudelijk dieper op het vak van klantcontact wordt ingegaan. Momenteel worden er niet actief afleveringen gemaakt, maar de oude cases zijn ook zeker nog de moeite waard.

 

BBP Media, uitgever van CustomerFirst organiseert in het najaar opnieuw het Podcast Congres. Wil je handige tips & tricks bij het opzetten van een podcast of wil je succesverhalen horen van inmiddels geslaagde podcasts

The Dutch Podcast Conference - 1 november 2022

 

comments powered by Disqus