Editie 06 - 2020
Een heel contactcenter met een enorme hoeveelheid medewerkers de verantwoordelijkheid bieden om zelfsturend te werk te gaan – ga er maar aan staan. In de media is er meer dan genoeg aandacht voor deze nieuwe orde, maar niet alle transformaties blijken even succesvol. Met alle gevolgen van dien. Vier jaar geleden ging Lieve Huygens bij Carglass aan de slag om grootschalige veranderingen door te voeren. Iedere klantcontactmedewerker moest bevlogen én in een nieuwe orde aan de slag.
Ook voor dit juninummer deed CustomerFirst traditiegetrouw een uitgebreide ronde langs de Belgische klantcontactvelden. Naast het bevlogen zelfsturingsverhaal van Carglass lees je in dit extra dikke nummer meer dan genoeg andere casussen van onze onderburen. We gingen (digitaal) langs bij Universitair Ziekenhuis Brussel, Roularta en bevroegen we Jo Caudron naar zijn prijswinnende boek ‘De wereld is rond’.
Aandacht aan Vlaamse organisatieontwikkelingen is echter niet het enige waar in dit nummer ruimschoots aan gedacht is. We gaan dieper in op wat de consequenties gaan zijn van de coronacrisis op de klantbeleving. Opiniestukken, interviews en onderzoeken geven antwoord op de vraag: 'hoe nu verder?'.
- klantcontact
- Roularta
- Carglass
- customer experience
- Jo Caudron
- customer service
- Managementboek van het Jaar
- contactcenter
- klantbeleving
- coronacrisis
- UZ Brussel
- organisatieontwikkelingen