CustomerFirst 05-2023

CustomerFirst 05-2023
  • 6 juni 2023

Co-creatie is van belang voor klantsucces, stelt Erik Weits (40) in de nieuwe CustomerFirst (#5). De Customer Succes Director van Visma|Raet is eindverantwoordelijk voor het klantcontact van het Noorse softwarebedrijf. 'De beste klantrelatie is op basis van gelijkwaardigheid.'

Daarnaast spreken we Robin Hogenkamp van VodafoneZiggo. Voor deze senior business consultant CX staat klantcontact altijd centraal. Hij meent dat 'succes van het vakgebied zit in de durf om te veranderen.' De meeste bedrijven richten hun aandacht primair op het leveren van producten en diensten aan consumenten, maar er liggen óók kansen in de laatste fase van die lifecycle. Negen jaar zat Hans van den Bemt in het bestuur van de Klantenservice Federatie (KSF) waarvan de laatste zeven als voorzitter. Eind juni draagt hij de hamer over aan zijn opvolger. Een afscheidsinterview.

Met bestuursleden Melanie Stemerdink, Sandra van Maarseveen én Bart van de Sande van de CCMA praten we over het 25-jarig jubileum van de vereniging, het vak én de mensen in klantcontact. 'De uitwisseling van kennis en ervaring maakt je samen sterker.' Verder nog veel meer artikelen, interviews én inspirerende columns van Nienke Bloem, Friederike Niehoff, Anders Jansen en Niels Berndsen.