Efteling naar het Verenigd Koninkrijk
Claire Hancer is door Efteling aangesteld als Country Manager UK. Lokaal gestationeerd is zij verantwoordelijk voor de introductie van het merk Efteling, de implementatie van groeistrategieën en het opbouwen van samenwerkingsrelaties met onder andere de Britse reisindustrie.
Het pretpark introduceerde zich eerder ook al op de Belgische en Duitse markt. De creatie van deze nieuwe functie in het Verenigd Koninkrijk heeft geen directe gevolgen op klantenservicegebied. ‘De Efteling organiseert de customer service voor alle landen centraal. Vanuit Nederland vangen we alle gastcontacten voor en na bezoek al op en we zullen dit ook voor Engeland gaan doen’, vertelt Nicole Urlings, contactcentermanager van Efteling, desgevraagd aan CustomerFirst.
Hancer (foto onder) is in de Engelse reisindustrie een bekende naam. Vanuit het Verenigd Koninkrijk werkte zij al voor partijen als Disneyland Parijs, Air France, Royal Caribbean en Visit England. Vanaf februari begint zij in haar nieuwe rol voor Efteling. De benoeming van een country manager voor Groot-Brittannië is in lijn met de doelstelling van het pretpark om uit te groeien tot een internationale bestemming met vijf miljoen bezoeken in 2020.