Project Pathfinder fabriceert chatbotgenieën

Project Pathfinder fabriceert chatbotgenieen
  • 06 februari 2019

Spraaktechnologiespecialist Nuance Communications lanceert Project Pathfinder: een nieuwe technologie om de gespreksintelligentie van chatbots en virtual assistants te vergroten.

Project Pathfinder maakt gebruik van machine learning en innovatieve algoritmes om conversational interfaces te verbeteren. De software analyseert door middel van machine learning bestaande transcripten van de communicatie tussen klanten en contactcentermedewerkers. Doel van de technologie is het ontstaan van constructieve dialogen tussen klanten en virtuele assistenten.

Slopend proces
Vooralsnog was de implementatie van chatbots een langdurig, complex, arbeidsintensief en foutgevoelig proces, meent de spraaktechnologiespecialist. Het opleiden van virtuele assistenten tot specialisten in onder meer financiële dienstverlening, telecommunicatie, zorg, en verzekeringen was volgens Nuance hierom een veeleisend proces. ‘Echt een gesprek voeren of complexere vragen beantwoorden; dat lukt niet’, stelt Robert Weideman, EVP & GM bij Nuance Communications. Hij verklaart dat de meeste AI-toepassingen voor gesprekken door mensen zijn geprogrammeerd.

Mens-machine-interactie
‘Project Pathfinder is […] in staat om de bouw van mens-machine-interactie te automatiseren dankzij onze expertise en bevindingen op het gebied van natural language understanding (NLU) en het achterhalen van de bedoeling van de gebruiker.’ Weideman concludeert dat de spraaktechnologie-oplossing, waar onlangs een patent voor is aangevraagd, de lat hoger legt voor de meerwaarde die virtuele assistenten kunnen bieden.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link