Efteling opnieuw Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
Tijdens een bijeenkomst in Beeld & Geluid in Hilversum is de titel van 'Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024' toegekend aan de Efteling. Voor het tweede jaar op rij verdient het pretpark deze onderscheiding.
De Efteling voert dit jaar de ranglijst aan met een score van 8,26 en laat daarmee Picnic (8,23) en DSW Zorgverzekeraar (8,14) achter zich. Volgens het onderzoek onderscheidt de Efteling zich door bezoekers het gevoel te geven écht gezien te worden. Gecombineerd met een permanente focus op een prettige sfeer én het delen van positieve ervaringen is hun aanpak een succesvol voorbeeld voor klantvriendelijkheid in de praktijk. 'Fantastisch om hier opnieuw te winnen als waardering van onze klanten. Daar doet iedere medewerker het natuurlijk voor, ieder dag opnieuw. Er staan voor onze klanten! Daar is ook iedereen die werkt bij de Efteling enorm van doordrongen en een deel van het geheim. Elke dag met passie een zo mooi mogelijke experience bieden aan onze klanten’, vertelt Tom Gruijters (midden op de foto) van Efteling trots.
Marktonderzoeksbureau MarketResponse voert sinds 2007 het consumentenonderzoek naar Het Klantvriendelijkste Bedrijf uit. Voor de zeventiende editie gaven ongeveer 6.000 consumenten in totaal 97.859 beoordelingen over 352 bedrijven en organisaties. De ondergrens om mee te dingen naar de titel is honderd waarnemingen en deze werd door 266 organisaties behaald.
De titel voor Klantvriendelijkste Bedrijf is uitgedeeld voor 9 branches en een categorie goede doelen. De top 3 per branche:
Supermarkten
- Picnic
- Hoogvliet
- Albert Heijn
Banken
- Regiobank
- ASN
- SNS
Energie
- Engie
- Essent
- Delta
Leisure
- Efteling
- Diergaarde Blijdorp
- Van der Valk
Retail
- Rituals
- Pearle
- Bol
Verzekeringen
- DSW
- ZLM
- Klaverblad
Vervoerders
- Connexxion
- RET
- Qbuzz
Automotive
- Suzuki
- Toyota
- Volvo
Telecom
- Odido
- Simpel
- Simyo
Goede Doelen
- Kika
- Dierenbescherming
- CliniClowns