Reclame in het brein, do's & don'ts vanuit neuroperspectief #spon

Reclame in het brein, do's & don'ts vanuit neuroperspectief #spon
  • 16 december 2019
  • Sales BBP Media

Hoe maak je effectief reclame voor je product of dienst? Walter Limpens en Vladimir den Baars beantwoorden deze vraag vanuit een neuroperspectief tijdens de gratis clinic op 22 januari bij Beeckestijn Business School.

Elke adverteerder wil dat reclame leidt tot een positief effect. Of dat nu sales op korte, of op lange termijn is of het oplossen van een maatschappelijk probleem - reclame heeft gedragsbeïnvloeding als doel. Veel adverteerders doen vooraf onderzoek naar de effecten van hun reclame, om zo te zorgen dat dat media uitgaven zinvol worden besteed. Daarbij is één groot probleem: consumenten zeggen wat ze denken - maar doen wat ze voelen.

Met behulp van de groeiende kennis vanuit Neuroscience en research methoden als fMRI zijn we steeds beter in staat om de werking van reclame te onderzoeken. De resultaten hiervan blijken beter de reclame effecten te voorspelen dan de traditionele onderzoeksmethodieken. Tijdens deze clinic nemen Walter en Vladimir je mee naar dié plek waar marketing zijn werk doet: het brein.

Wat kun je verwachten?
Tijdens deze interactieve clinic komen de volgende onderwerpen aan bod:
• Ervaar zelf wat de rol is van onbewuste processen bij reclame verwerking
• Cases die laten zien dat breinactivatie voorspeld wat we doen dan wat we hardop denken en vinden
• Voorbeelden van belangrijke learnings die je direct kan gebruiken voor het maken van effectieve reclame-uitingen
• Laat je inspireren, en ervaar zelf dat ratio niet altijd domineert bij het maken van een keuze.

Voor wie is deze clinic interessant?
Deze clinic is interessant voor professionals en managers die werkzaam zijn binnen:
• Marketingcommunicatie
• Reclame
• Consumer insights

Over de sprekers
Walter Limpens en Vladimir den Baars werken beiden bij neuro-onderzoeksbureau Neurensics. Neuro onderzoek maakt gebruik van methodieken die onbewuste breinactiviteit vastleggen. Met een kleine tien jaar ervaring behoort Neurensics tot de voorlopers in deze discipline, waarbij fMRI (brain scanning) van begin af aan de basis vormde.

Aanmelden
Kom op woensdag 22 januari 2019 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13:00 – 15:00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Aanmelden >>

Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie, customer management & customer data professionals. We combineren strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen, incompanytrajecten en traineeships.


Noot: dit artikel verschijnt op initiatief van een commerciële partner van CustomerFirst. De redactie is niet bij de totstandkoming betrokken.

comments powered by Disqus