‘Vergeet het belang van nieuwe dingen leren niet’
Werk verandert continue. Om relevant te blijven als customer experience (cx) professional vraagt dat om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt daarbij met compacte programma’s door 100% vakexperts. Wat leer je tijdens een opleiding en welke waarde heeft dat voor jouw organisatie?
‘Met ruim 20 jaar ervaring ben ik in staat een goed gesprekspartner voor onze klanten te zijn, echter om dit ook te kunnen blijven, is het noodzakelijk trainingen en opleidingen over cx te blijven volgen.’ – Alumnus Eric Hartmans
Denken vanuit de klant
Voor elke organisatie is het van belang om klantgericht te zijn, de klant te begrijpen en een bijzondere klantbeleving te realiseren. Alumnus Leviene Faber koos voor een cx opleiding omdat ze al langer iets wilde met haar passie voor gastvrijheid en klantbeleving. ‘Ik vind dat dienstverlening op sommige plekken in Nederland over het algemeen meer klant/gastgericht zou kunnen.’
Ook alumnus Mireille Veenhuis heeft haar passie gevonden als cx professional:
‘Vanuit de klant denken blijkt echt mijn ding te zijn. Ik vind het boeiend om uit te zoeken hoe bedrijven hun customer journey in kaart brengen en hoe klanten de merkwaarde ervaren.‘
Nieuwe energie
Naast het bijhouden van je kennis en skills zijn er meer redenen om te kiezen voor een opleiding. ‘Vergeet het belang van (nieuwe dingen) leren niet. Stap even uit de dagelijkse gang van zaken en stel je open voor nieuwe input en andere invalshoeken.’ Aldus alumnus Fedosja van der Lee.
Daarnaast geeft samen leren van en met andere cx professionals veel nieuwe inspiratie en ideeën. Alumnus Fedosja van der Lee deelt haar ervaring: ‘De opleiding volgen met studiegenoten die intrinsiek gemotiveerd zijn om te leren over customer experience was fijn! Je krijgt daardoor goede discussies over uiteenlopende onderwerpen. En samen aan een cx-plan werken op de Harvard business case-dag was, in mijn ogen, de kers op de taart.’
Samen leren
Ook Alumnus Robert Keller heeft veel geleerd van anderen: ‘Mijn medestudenten hadden een diverse achtergrond. De kruisbestuiving van professionals uit verschillende branches zorgde tijdens de colleges voor een goede dynamiek. Velen hadden inspirerende verhalen te vertellen. We hebben nog steeds regelmatig contact met elkaar in een whatsapp-groepje. Daarin delen we ideeën of houden we elkaar op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Heel leerzaam.’
Customer Experience is meer dan alleen de klantreis
Bij alle cx opleidingen van Beeckestijn Business School leer je hoe je de klantreis in kaart brengt en deze optimaliseert, maar daar stopt het niet. Het vakgebied ‘customer experience’ is veel breder dan alleen de customer journey. Denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als: Design Thinking, Service Design, klantwaarde management, leiderschap en Service Excellence.
Vertaling naar de praktijk
Bij alle opleidingen van Beeckestijn Business School staat de praktische toepassing hoog in het vaandel. Zonder de link naar de praktijk is de impact die je voor een organisatie maakt een stuk minder. Dat maken de casedagen en het actieplan dat je aan het eind van de opleiding schrijft, belangrijke elementen.
Alumnus Robert deelt zijn ervaring over zijn actieplan: ‘Met de kennis die ik heb opgedaan, kon ik meteen op mijn werk aan de slag. Uitgangspunt van mijn actieplan was hoe we met onze afdeling de klantbeleving konden verbeteren. Onderwerpen die tijdens de opleiding ter sprake kwamen, zoals de net promoter score (nps), persona’s en de customer journey, kon ik goed meenemen in het actieplan en toepassen in mijn werk.’
‘Ik ben echt heel enthousiast over de opleiding. Ik heb veel nieuwe kennis en inzichten opgedaan. Zoals de verschillende manieren hoe een bedrijf de klantbeleving en het klantcontact kan verbeteren en hoe je van A tot Z een customer journey aanpakt.’
Aan de slag
Ben jij overtuigd van de waarde van een opleiding op het gebied van customer experience? Bekijk ons aanbod en vindt een opleiding die past bij jouw wensen en doelen.
Bekijk het aanbod customer experience opleidingen.
Make impact
Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen
Dit artikel verschijnt op initiatief van Beeckestijn Business School