In klantenservice moet je talent benutten en laten groeien
Ook dit jaar organiseert CustomerFirst weer het CustomerFirst Congres. Op 5 oktober 2023 in Mariënhof, Amersfoort presenteren we het congres voor de customer service professional. Natasja Wientjes van DHL komt spreken.
Natasja Wientjes werkt voor DHL Parcel Benelux als sr. director Customer Service. Ze heeft een achtergrond in IT en Biochemie. Ze heeft gewerkt in verschillende sectoren (universiteit, banken, overheid en zakelijke dienstverlening). De kennis en ervaring opgedaan met in deze verschillende lijkende achtergronden komt goed te pas in de werkzaamheden.
Waar ga je het over hebben bij het congres?
Dagelijks staat het management team voor nieuwe uitdagingen. Uit deze uitdagingen komt de ambitie om vanuit en met het talent van medewerkers met gebruik van technologie een hogere kwaliteit te willen leveren aan klanten en consumenten die gebruik maken van de diensten van DHL Parcel. Op hooflijnen zal het thema zijn Together connected with talent.
Als DHL willen wij nummer 2 zijn voor onze medewerkers, klanten en investors. Afgelopen jaar zijn we opnieuw geworden en hebben we het.Hoe we dit bereiken en hoe we ons transformen naar een service organisatie en tergelijkertijd een Top Employer zijn met certificaat voor Great Place to Work ligt ik toe. Waarbij we onze talenten benutten en data en digitalisering gebruiken om ons doel te bereiken.
Heb je een recente ervaring in klantcontact die je graag wil delen?
Een positieve ervaring die ik recent heb gehad met een klantenservice die ik wil delen is dit met die van de Hema. Het begon met onbegrip in een Hema-filiaal waarbij de medewerker mijn kadobon niet kon scannen en dus ik mijn product niet kon kopen. Ze kon me niet meer helpen en dat voelde als “computer says no” Bij de KS kreeg ik gehoor, werd mij vraag goed begrepen en hebben ze me direct een alternatief aangeboden. Het ging mij nog niet zozeer om de oplossing als wel de manier waarop de medewerkster met mij in gesprek ging.De complimenten zijn ook direct uitgedeeld.Een goed voorbeeld van een negatieve ervaring ombuigen in een positieve ervaring.
Wat maakt de wereld van klantcontact zo leuk?
Elke dag is anders en het werken met zoveel leuke, positief ingestelde collega’s. Elke dag een beetje beter worden en samen lol hebben. Je krijgt zoveel verschillende verhalen mee en leert veel hoe consumenten kunnen reageren.
Ben je benieuwd naar dit verhaal? En klaar om de klant centraal te stellen in jouw organisatie? Reserveer 5 oktober in je agenda en bestel vandaag nog je ticket via onze website. We kijken ernaar uit je te verwelkomen op het CustomerFirst Congres!