Artikelen   
‘Reframe’: blaas zo je klantrelatie nieuw leven in
  • 05 augustus 2020
  • Gastauteur

‘Reframe’: blaas zo je klantrelatie nieuw leven in

Bedrijven en hun klanten verliezen elkaar na verloop van tijd uit het oog. In een beginnend bedrijf zijn de lijnen kort, maar naarmate je groeit, verschuift de focus van buiten naar binnen. De werkelijkheid van je klant en die van je bedrijf gaan dan uiteenlopen. Controle en cijfers nemen het over van flexibiliteit en wendbaarheid, stelt marketingexpert en storyteller Marieke Hendrix, in haar nieuwe boek ‘Reframe’.

Young & Professional: Laura Hollevoet (24)
  • 21 juli 2020
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Laura Hollevoet (24)

‘Ook in een donkere periode als deze, houden millennials de moed erin met als uitgangspunt dat we hier wel weer uitkomen. Het is belangrijk om ons ergens aan vast te kunnen houden.’ Volgens de jonge professional Laura Hollevoet is deze generatie niet naïef, maar positief ingesteld. Zo ook haar eigen carrièrepad. Als net afgestudeerde had ze zich een paar jaar geleden niet kunnen indenken een passie te ontwikkelen voor de wereld van customer service. Inmiddels is ze verantwoordelijk voor het betrekken van de klant over de gehele b2b-linie van Proximus. ‘Producten en diensten ontstaan echt nog te vaak vanuit wat wíj denken dat de klant wil, zonder dat te factchecken.’

Kloppend Hart - Telenet
  • 14 juli 2020
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Telenet

De grootste missie van de Vlaamse telecomprovider Telenet steekt er met kop en schouders bovenuit: klanten ondersteunen in hun steeds digitaler wordende leven. De kwart eeuw oude telco startte destijds als bedrijf om te vechten tegen de grote jongens en heeft inmiddels een groot aandeel veroverd in Vlaanderen. ‘Misschien een beetje cheecky, maar we willen overal de eerste zijn en uitblinken op het gebied van service’, aldus VP Contact Center Interactions Jurriaan Leijder. Hij weet ook: een blije klant begint met een blije medewerker. Leijder spreekt dan ook met name trots over zijn medewerkers.

‘Patient empowerment begint met luisteren naar de patiënt’
  • 07 juli 2020
  • Mirjam Hulsebos

‘Patient empowerment begint met luisteren naar de patiënt’

In heel West-Europa maakt de zorg een beweging door van aanbodgedreven naar vraaggestuurd. Een ziekenhuis dat hier ook op inzet is het Universitair Ziekenhuis Brussel. Daarbij neemt het de principes van ‘patient empowerment’ als uitgangspunt. ‘Waar in een ziekenhuis van oudsher het zorgaanbod centraal stond, sluiten steeds meer ziekenhuizen aan bij wat de patiënt wenst. Dat begint met heel goed naar patiënten luisteren.’

Organisatie en wereld in 2030
  • 06 juli 2020
  • Nina van Klaveren

Organisatie en wereld in 2030

Het thema dat zowel centraal staat in vele organisaties tijdens de coronacrisis én in het boek van Jo Caudron: een veranderende wereld. De Belg tekende een zogeheten optimistisch masterplan voor de transformatie van business en maatschappij uit, welke in Nederland en in Vlaanderen met applaus werd ontvangen als een handleiding voor na de coronacrisis. Caudron mocht zich ook winnaar noemen van de verkiezing Managementboek van het Jaar 2020. Een kort gesprek met titelhouder én jury.

Cloud technologie als spil in VOO’s customer care-thuiswerkafdeling
  • 29 juni 2020
  • Sales BBP Media

Cloud technologie als spil in VOO’s customer care-thuiswerkafdeling

[Branded content] Van de ene op andere dag moest ook in België het werk zo veel mogelijk vanuit huis worden gedaan. Half maart ging het land op slot, wat verregaande gevolgen had voor de customer care afdeling van VOO, de provider van internet, televisie en telefonie in Wallonië. Geconfronteerd met de crisis moest er snel een systeem worden opgezet zodat VOO-agenten vanuit een thuissituatie en op een volledig veilige manier konden werken. In één weekend hebben Odigo en RingRing dit gerealiseerd.

BrainFirst #32: Nieuwe skills aanleren
  • 23 juni 2020
  • Redactie

BrainFirst #32: Nieuwe skills aanleren

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Marcel Mens, Strategy Director bij AtHand.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven