Artikelen   
Proximus zet grote stappen in digitale transformatie
  • 03 juli 2018
  • Redactie

Proximus zet grote stappen in digitale transformatie

Providers van internet, televisie en telefonie zijn in een hevige concurrentie-strijd verwikkeld. In België is die de laatste maanden alleen maar heviger geworden, met lokale spelers en internationale dienstverleners die allen hun uiterste best doen om aantrekkelijke producten en formules aan te bieden. Proximus gelooft dat in een markt waarin het steeds moeilijker is om je te onderscheiden met het productaanbod, customer service weleens de doorslag kan geven. ‘Wij willen klanten de allerbeste klantervaring bieden, via welk kanaal klanten ook contact zoeken. We willen hierbij een echte digitale serviceprovider worden.’ Daarvoor wordt momenteel veel werk verzet achter de schermen.

Kloppend Hart - Vandebron
  • 03 juli 2018
  • Redactie

Kloppend Hart - Vandebron

Een dakterras met Weber-achtige barbecues, vergaderruimtes die voorzien zijn van bordjes met leuzen als ‘Positieve Plek’, iemand die op de zolderverdieping groentes staat klaar te maken voor de lunch – het kantoor van Vandebron ademt jeugdigheid en frisheid. In het grote, oude pand aan de Herengracht in Amsterdam begon het vier jaar geleden op de zolderverdieping, vertelt de manager Customer Care ons tijdens de rondleiding. Vol bevlogenheid praat Jan-Hein Pierik ons bij over de ontwikkelingen en de klantfocus van het jonge en duurzame bedrijf.

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren
  • 04 juni 2018
  • Redactie

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Marcel Bos, mede-auteur ‘Why of Everything’ en adviseur Sparkwise.

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'
  • 30 mei 2018
  • Redactie

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'

Coolblue flikt het opnieuw: voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In de geschiedenis van deze verkiezing won slechts één keer eerder hetzelfde bedrijf twee keer. Destijds was de concurrentie minder moordend dan nu, dus een prestatie van formaat van Coolblue. Het verhaal van de (online) retailer is bekend: van een studentenkamer uitgegroeid tot goedlopend bedrijf dat in 2017 voor het eerst meer dan een miljard euro omzet behaalde. Op die studentenkamer stonden twee woorden op een flip-over: EBITDA en NPS. Coolblue-oprichter Pieter Zwart legt uit dat die twee termen daar niet zomaar op stonden.

Uiteindelijk is een virtuele agent beter
  • 29 mei 2018
  • Redactie

Uiteindelijk is een virtuele agent beter

Of het nu een hype is of de daadwerkelijke doorbraak van ‘artificiële intelligentie’ gaan we zien. Feit is dat in artikelen op dit moment termen als AI, machine learning en robotics veel aanwezig zijn, binnen en buiten de sector. In de sector zijn mensen die denken dat het zo’n vaart niet zal lopen ‘want een computer kan nooit een empathisch gesprek voeren!’. Is dat wel zo? Kan het zijn dat een computer binnenkort een beter gesprek voert dan een medewerker van vlees en bloed? Eerst in chatgesprekken, maar al snel daarna ook in telefoongesprekken? De computer, of virtuele agent, gaat het gesprek aan met de klant en zal het beter doen!


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven