Artikelen   
Univé op de digitale chattour
  • 17 juli 2019
  • Nina van Klaveren

Univé op de digitale chattour

Coöperatie Univé lanceert dit najaar een chatbot op de website, vanuit de wens om klanten meer kanaalmogelijkheden te bieden en snel service te verlenen. De interdisciplinaire samenwerking voor de bot is echter niet de eerste kennismaking met virtuele assistenten: digitale praatjesmaker Vera is al enkele maanden actief op WhatsApp. ‘We huppelen zeker niet achteraan op het gebied van technologie.’ Let’s chat bots, met Univé’s klantenservicemanager Mariëlle Visscher.

DPD Belux is met Salesforce klaar voor de toekomst
  • 01 juli 2019
  • Sales BBP Media

DPD Belux is met Salesforce klaar voor de toekomst

[Branded Content] Customer centricity staat centraal binnen de ambitie van DPD Belux. Als deze pijler ergens duidelijk aanwezig moet zijn, is het wel de Customer Care afdeling. Om de klanten sneller en op en meer efficiënte manier te woord te staan, ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe tool. De samenwerking met Salesforce werd zo een feit. ‘Met deze software kunnen we pas echt bouwen aan de toekomst van onze onderneming’, beamen zowel Carl Pardoen, Customer Experience Director, als Frederik Abbeloos, Process & Systems manager.

Nederlander versus wereldburger: de kritische klantcrux
  • 26 juni 2019
  • Nina van Klaveren

Nederlander versus wereldburger: de kritische klantcrux

Wereldwijd staan klanten te popelen om nieuwe technologieën te gebruiken: driekwart verwacht dat bedrijven dit inzetten om een betere klantbeleving neer te zetten. Het percentage dat openstaat voor kunstmatige intelligentie is met 62 procent iets lager. In Nederland is de roep om AI een stuk kleiner. ‘Nederlanders zijn gereserveerder en kijken liever de kat uit de boom.’ Wat staat Nederlandse bedrijven in de weg om de klant vertrouwd te maken met technologie?

Young & Professional: Sanne Lemmers (27)
  • 25 juni 2019
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Sanne Lemmers (27)

Belangstelling voor de psyche van de mens zat er al van kleins af aan in bij Sanne Lemmers. De wens als kind om middels de psychologie het beste uit zichzelf te halen in het Nederlandse jeugdtennis, sloeg om in oprechte interesse in de ontwikkeling van anderen. Zodoende besloot ze haar ambities om te zetten naar de psychologie van de werkvloer. Een paar werkgevers verder werd de behoefte aan het ‘écht verder helpen van mensen’ leidend, wat erin resulteerde dat ze een jaar geleden haar eigen coachpraktijk startte. Nu wordt ze ingevlogen door organisaties en individuen om potentie tot leven te wekken. Wat de goedlachse millennial met liefde doet.

Kees Smit verwondert met klantbediening
  • 19 juni 2019
  • Nina van Klaveren

Kees Smit verwondert met klantbediening

‘Als je klant iets niet acceptabel vindt, moet je het oplossen. Of je het er wel of niet mee eens bent.’ Precies om deze reden is Kees Smit Tuinmeubelen bezig met pilot ‘de super service bus’, waarin medewerkers klanten verrast door ze zónder salesoogpunt uit de brand te helpen. Tom Webbink, verantwoordelijk voor het bieden van een goede klantenservice, lichtte tijdens het nieuwe evenement Where Marketing Meets Service gisteren een tip van de sluier op.

Essent in de mix: AI & een duurzame klantrelatie
  • 12 juni 2019
  • Nina van Klaveren

Essent in de mix: AI & een duurzame klantrelatie

Kunstmatige intelligentie is voor Essent geen doel an sich, maar een methode om klanten een effortless customer journey te bieden. De energieboer helpt tijdens die reis de klant ook nog waar nodig om het leven te verduurzamen. Onderwerpen waar Kuldip Singh uitgebreid aandacht aan besteedt tijdens de eerste keynote op WMMS volgende week. ‘Technologie stelt ons in staat om de klant steeds beter te adviseren en te helpen in het realiseren van zijn duurzaamheidsdoelen.’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven