Artikelen   
Rabobank wordt tech savvy
  • 18 september 2019
  • Nina van Klaveren

Rabobank wordt tech savvy

Rabobank begeeft zich in een digitale metamorfose. Zo vindt er een transformatie binnen de klantenservice van de bank plaats. De financiële dienstverlener lanceerde voor haar klantenservice onlangs een chatbot en is achter de schermen bezig met het implementeren van spraakherkenning. ‘De complexiteit van de vraagstukken waarmee je nu wordt geconfronteerd, maakt het dat je van verdomd goede huize moet komen om die klant écht goed te helpen.’

Beleef de Zwarte Cross
  • 10 september 2019
  • Redactie

Beleef de Zwarte Cross

De Zwarte Cross is met geen enkel ander festival te vergelijken. Dat komt niet alleen door de befaamde auto- en motorcross, maar ook door de vele ludieke programmaonderdelen. De beleving staat centraal. En bij die beleving hoort een vlekkeloze customer journey zonder wachtrijen of tekorten bij de food- en drankverkooppunten. Wifi speelt daarin een hoofdrol. Maar een wireless verbinding aanleggen op een terrein waar normaal de koeien grazen is andere koek dan een stadion voorzien van een draadloos netwerk.

Reis door het Rijk van Koning Klant
  • 10 september 2019
  • Redactie

Reis door het Rijk van Koning Klant

De verandering van een organisatie begint bij de verandering van de mensen binnen deze organisatie. Een organisatie is immers een systeem van mensen die samen een bepaald doel proberen te bereiken. Als de mensen niet veranderen, verandert de organisatie ook niet. Het veranderingsproces naar een grotere klantgerichtheid kan op zeven niveaus worden ingestoken. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat elk sociaal systeem is georganiseerd volgens deze zeven niveaus.

Kloppend Hart - Univé
  • 10 september 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Univé

De noordelijke nuchterheid straalt er vanaf op de werkvloer van Univé’s centrale klantenservice. Dat drukt echter niet het ongeveinsde enthousiasme van de medewerkers, blijkt als we worden rondgeleid over de campus-achtige omgeving in Assen. Collega’s komen overal vandaan om rond lunchtijd de benen te strekken, met een lading aan begroetingen als gevolg. Klantenservicemanager Mariëlle Visscher heeft het er maar druk mee. ‘Het is hier net een klein dorp, mensen voelen zich snel thuis. Dat vind ik prachtig. Je doet ’t wel met z’n allen.’

VideoFirst #117: Roborestaurant
  • 16 augustus 2019
  • Redactie

VideoFirst #117: Roborestaurant

Een gesprek in Amerika beginnen over de grote hoeveelheid fastfoodrestaurants en het ongezonde eten mondt in veel gevallen al snel uit op verzuchtende kreten als: ‘gezond eten is onbetaalbaar’. Dat argument wordt een stuk minder krachtig wanneer gezonde afhaalrestaurants op de kaart worden gezet waar salades betaalbaar worden én waar de focus ligt op service. Vier MIT-studenten in Boston bedachten een oplossing met een technisch tintje.

Young & Professional: Khadija Ahalli (31)
  • 07 augustus 2019
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Khadija Ahalli (31)

‘Waarom blijf je niet lekker waar je zit? Als jurist verdien je hartstikke goed!’ Khadija Ahalli heeft de opmerking meermaals voorbij horen komen, maar haar drive om het roer om te gooien won het van andermans meningen. De young professional is inmiddels teamleider bij VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding) én praat vol bevlogenheid en passie over haar vak. 'Werk is zó belangrijk. Reden te meer om erin te investeren en hetgeen te doen wat jou een beter mens maakt.'

Kloppend Hart - Orange Belgium
  • 22 juli 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Orange Belgium

Talentvolle medewerkers proberen via Tinder digital natives aan te trekken – sinds een paar maanden benut Orange Belgium deze innovatieve vorm van recruitment. Dit is echter niet het enige: de telco zet vol in op verdere digitalisering van klantbinding, vindt Caroline Boulenger, directeur Customer Experience Development bij Orange Belgium: 'Iedereen is afhankelijk geworden van data, wat mensen indirect weer afhankelijk maakt van ons. Dus moet je écht goed naar je klant luisteren.'


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven