Artikelen   
BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren
  • 04 juni 2018
  • Redactie

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Marcel Bos, mede-auteur ‘Why of Everything’ en adviseur Sparkwise.

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'
  • 30 mei 2018
  • Redactie

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'

Coolblue flikt het opnieuw: voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In de geschiedenis van deze verkiezing won slechts één keer eerder hetzelfde bedrijf twee keer. Destijds was de concurrentie minder moordend dan nu, dus een prestatie van formaat van Coolblue. Het verhaal van de (online) retailer is bekend: van een studentenkamer uitgegroeid tot goedlopend bedrijf dat in 2017 voor het eerst meer dan een miljard euro omzet behaalde. Op die studentenkamer stonden twee woorden op een flip-over: EBITDA en NPS. Coolblue-oprichter Pieter Zwart legt uit dat die twee termen daar niet zomaar op stonden.

Uiteindelijk is een virtuele agent beter
  • 29 mei 2018
  • Redactie

Uiteindelijk is een virtuele agent beter

Of het nu een hype is of de daadwerkelijke doorbraak van ‘artificiële intelligentie’ gaan we zien. Feit is dat in artikelen op dit moment termen als AI, machine learning en robotics veel aanwezig zijn, binnen en buiten de sector. In de sector zijn mensen die denken dat het zo’n vaart niet zal lopen ‘want een computer kan nooit een empathisch gesprek voeren!’. Is dat wel zo? Kan het zijn dat een computer binnenkort een beter gesprek voert dan een medewerker van vlees en bloed? Eerst in chatgesprekken, maar al snel daarna ook in telefoongesprekken? De computer, of virtuele agent, gaat het gesprek aan met de klant en zal het beter doen!

Transavia gebruikt met succes de 'Passenger Experience Index'
  • 29 mei 2018
  • Redactie

Transavia gebruikt met succes de 'Passenger Experience Index'

Excelleren in de klantbeleving is een dagelijks terugkerende uitdaging, een cyclisch proces. Aan de basis daarvan ligt een uitgebalanceerde aanpak, een strategische werkwijze die zowel interne als externe doelgroepen kent. Daan Noordeloos, Circle Lead Organizational Development bij Transavia, vertelde recent in een presentatie voor mbo-docenten dat er niet zoveel verschil is in het streven naar excellentie in het onderwijs en de ambitie van een lowcost-luchtvaartmaatschappij het iedere dag beter te doen. Wat vinden mensen belangrijk?

New10: van start-up naar scale-up
  • 28 mei 2018
  • Redactie

New10: van start-up naar scale-up

[Branded content] In september 2017 startte New10 - geïnitieerd door ABN AMRO - als online verstrekker van zakelijke leningen van € 20.000 tot € 1 miljoen. Doelstelling was een nieuwe norm in zakelijk lenen aan het MKB te stellen door snelheid, duidelijkheid en gemak te bieden. Dat lukt in hoog tempo: door de krachtige combinatie van de kennis van ABN AMRO achter zich, de wendbaarheid van een eigen hypermoderne organisatie en slimme technologische systemen, wist New10 in nog geen half jaar tijd de stap te maken van start-up naar scale-up.

Young & Professional: Michelle Kabel (28)
  • 03 mei 2018
  • Redactie

Young & Professional: Michelle Kabel (28)

De waterige zon doet op een ochtend medio maart verlangen naar warmte. Laat dat nu precies zijn wat het kantoor van Vacanceselect ademt: van meeting-sauna’s tot blokhutten in de kantine en vergaderruimtes met campingnamen. Deze zomerse sferen zijn ook terug te zien in de verschijning van Michelle Kabel, die met een glimlach op haar lippen vertelt over haar functie als Scrum Master bij de vakantie-aanbieder: 'Ik zorg ervoor dat mijn teams zelforganiserend en zelfsturend hun werk kunnen doen.'


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven