Artikelen   
LeasePlan's next step in selfservice
  • 27 mei 2020
  • Nina van Klaveren

LeasePlan's next step in selfservice

LeasePlan introduceert morgen haar vernieuwde app die er vol op gericht is om klanten beter digitaal van dienst te zijn. Met de ontwikkeling heeft de leasemaatschappij vol ingezet op de wensen en behoeften van de gebruiker. ‘We komen weer een stap dichterbij onze ‘next step’. We zijn digitaler dan ooit.’ De stip op de horizon: een grootschalige digitale service transformatie. Maartje van Tongeren, Director Service Delivery bij LeasePlan, licht vast het tipje van de sluier voor CustomerFirst-lezers.

Young & Professional: Evelien Veenman (33)
  • 13 mei 2020
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Evelien Veenman (33)

In een periode die zich kenmerkt door de coronacrisis, kritiek over kantoortuinen en het burn-outvirus dat om zich heen slaat, is het volgens Evelien Veenman zo gek nog niet om het echte en eerlijke gesprek met elkaar aan te gaan. Of geluk nu een hype is of niet. Als er één woord voor de zelfstandige werkgeluk-expert is weggelegd, is het namelijk ‘enthousiasme’. Juist ook in deze roerige tijd gelooft ze in positiviteit en verbinding.

Kloppend Hart - Bouwmaat
  • 07 mei 2020
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Bouwmaat

Voor iedere organisatie kenmerkt het voorjaar van 2020 zich – om maar een eufemisme te noemen – als ‘uitdagend’. Waar sommigen ten tijde van de coronacrisis hun beste beentje voorzetten om hun purpose extra te uiten, blijft Bouwmaat vooral dichtbij zichzelf. Precies twee weken nadat Rutte het land voor het eerst toesprak over nationale coronamaatregelen, spreken we met Jolanda Bont en Daniëlle Joosse. Ze geloven in de ‘back-to-basic’-benadering.

BrainFirst #31 - Breinleerprincipes en coaching
  • 05 mei 2020
  • Redactie

BrainFirst #31 - Breinleerprincipes en coaching

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Carolien de Oliveira Marreiros, directeur bij Ocaro.

De 3-in-1-kickstart van Inspire helpt bedrijven de crisis door
  • 28 april 2020
  • Sales BBP Media

De 3-in-1-kickstart van Inspire helpt bedrijven de crisis door

[Branded content] Bedrijven in Nederland kijken uit naar het moment dat ze weer verder kunnen bouwen. Een snelle weg terug is er volgens deskundigen niet en er wordt rekening gehouden met flinke economische krimp. Toch zijn er mogelijkheden om samen snel opwaarts te gaan volgens Inspire Sourcing Solutions. Het gespecialiseerde uitzendbureau denkt in oplossingen en biedt daarom een 3-in-1-kickstart: een flexibele schil, gedegen vakkennis én een oplossing die hen helpt bij het creëren van een positieve cashflow. Ilja Gleiser, CEO Inspire, legt uit.

Direct klantcontact smaakt Nespresso naar meer
  • 28 april 2020
  • François Kroes

Direct klantcontact smaakt Nespresso naar meer

Nespresso behoeft natuurlijk geen introductie meer. Zijn het niet de vrolijk gekleurde aluminiumcapsules die van iedereen praktisch een thuisbarista maakt, dan is het wel George Clooney die dit koffiemerk op de kaart heeft gezet. What else… Wat je bijvoorbeeld nog niet wist, is dat je binnen afzienbare tijd ook met Nespresso’s Customer Relationship Center kunt whatsappen. ‘Dit contactkanaal is erg consumer friendly.’

PWN gaat strijd om klantgerichtheid aan
  • 22 april 2020
  • Nina van Klaveren

PWN gaat strijd om klantgerichtheid aan

‘We innoveren nog niet op het gebied van chatbots. Wij willen daar beginnen waar het echt om draait: de klant.’ Drinkwaterbedrijf en natuurbeheerder PWN maakt sinds circa 1,5 jaar flinke sprongen richting klantgerichtheid. Waar het begon bij persoonlijke videoboodschappen, volgde live chat en de mogelijkheid om online een betalingsregeling aan te vragen. Teammanager KCC Maaike Rosendaal heeft er met haar team de handen vol aan, vertelt ze desgevraagd aan CustomerFirst.

Genesys’ handigheden voor hyperpersonalisatie
  • 15 april 2020
  • Nina van Klaveren

Genesys’ handigheden voor hyperpersonalisatie

Genesys trapte het nieuwe decennium af met de aankondiging van een nieuwe samenwerking: samen met Microsoft neemt de sofwareleverancier nu de volgende stap in het bieden van een optimale klantbeleving. Welke klant precies contact zoekt en wat zijn aankoop- en contacthistorie is, is nu inzichtelijker voor de servicemedewerker door de integratie met de Cloud CRM-applicatie van Microsoft. Dat niet alleen: Genesys wil meer doen om klanten en medewerkers te ontzorgen, vertelt VP Sales Benelux and South & East Africa, Kim de Boer aan CustomerFirst. ‘Alles om de klant een op-maat-beleving te kunnen bieden. Er heerst namelijk een enorme hang naar hyperpersoonlijke klantervaring.’

Young & Professional - Kaat Lavaerts (29)
  • 14 april 2020
  • Nina van Klaveren

Young & Professional - Kaat Lavaerts (29)

Het kostte weinig tijd voordat Kaat Lavaerts erachter kwam dat het oplossen van service design en customer experience-vraagstukken voor haar weggelegd was. De vraag ‘waarom klantcontact?’ pareert de Vlaamse blondine dan ook met gemak: 'Omdat authentiek contact tussen organisaties en mensen crucialer is dan ooit.' Na haar afstuderen stortte Kaat zich op het technologische aspect van klantcontact en ging ze aan de slag bij Hello Customer. De gevleugelde young professional leeft bij de woorden: ‘Maak af en toe een ‘stoute’ keuze, en zie dan wat het je brengt’.

BrainFirst #30 - Slim met systemen omgaan
  • 09 april 2020
  • Redactie

BrainFirst #30 - Slim met systemen omgaan

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Wouter de Jong, trainer/spreker en auteur van 'Mindgym'.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven