Artikelen   
Hoe zorg ik voor goede rapportage binnen de klantenservice, zodat ik mijn KPI’s haal?
  • 13 januari 2020
  • Sales BBP Media

Hoe zorg ik voor goede rapportage binnen de klantenservice, zodat ik mijn KPI’s haal?

[Branded content] Door toenemende digitalisering is steeds meer data beschikbaar voor klantenservicecentra. Toch is Excel vaak de tool waarmee informatie inzichtelijk wordt gemaakt. Hierdoor wordt lang niet alle beschikbare data benut. Dat is zonde, want zo heb je niet inzichtelijk hoe je klantenservice presteert en wat je kan verbeteren om klanten nog beter van dienst te zijn.

BrainFirst #26 – Oxytocine aanmaken
  • 23 december 2019
  • Redactie

BrainFirst #26 – Oxytocine aanmaken

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Ayca Szapora, neurowetenschapper en bedrijfskundige.

CX Heroes
  • 16 december 2019
  • Genesys

CX Heroes

[Branded content] Het klantcontact moet persoonlijk en op maat zijn, daar zijn we het allemaal wel over eens. Daarover hebben we een visie, een strategie, processen, procedures en steeds vaker ook algoritmes. En uiteindelijk zijn het de mensen die het verschil maken; de klantcontactmedewerkers die hun professionele ervaring, inlevingsvermogen en eigen initiatief combineren in een optimaal resultaat voor de klant. Die grote en kleine heldendaden verrichten en daarmee het verschil maken. En soms zelfs levens redden. Het zijn een aantal van deze klantcontacthelden, de CX Heroes, die we hier in het zonnetje zetten.

Fikkie stoken op KSF Jaarcongres
  • 10 december 2019
  • François Kroes

Fikkie stoken op KSF Jaarcongres

‘We kijken terug op een vlammend jaarcongres’, liet de Klantenservice Federatie na afloop van zijn eigen event weten, inspelend op het thema Firestarter. De vuurspuwers op het Almeerse podium waren zeker spectaculair en de bitterballen inderdaad goed heet, maar inhoudelijk liep CustomerFirst toch vooral warm voor het verhaal van Steven Van Belleghem. Op vurige wijze sprak de sympathieke Belg over technologie en de immer veranderende klant(verwachting).

Kloppend Hart - Eneco
  • 10 december 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Eneco

Eén van de drie grootste energieboeren van Nederland ontving kort na de zomer lovende woorden van de Consumentenbond. Stokpaardje: de bereikbaarheid van de klantenservice. Bij de balieloze aankomsthal worden we naast een goedlachse gastvrouw daarom ook welkom geheten door een breed glimlachende Sandra van Maarseveen, de trotse manager customer care & operations die ons het alom geprezen en fotogenieke interieur van Eneco’s hoofdkantoor toont. Die tevredenheid is niet ongepast, gezien de vorderingen op het gebied van customer service.

Young & Professional: Marie Weijler (28)
  • 10 december 2019
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Marie Weijler (28)

Als bezig bijtje manoeuvreert ze zich in een branche die zich kenmerkt als mannenwereld met een negatief imago. Marie Weijler is hardware investeerder bij Cottonwood Technology Fund en directielid bij LipoCoat. Deze millennial ziet (werk)geluk als iets waar ze zelf de handen voor uit de mouwen moet steken, want buitenkansen komen je volgens haar niet aanwaaien. Marie’s levensmotto is dan ook niet voor niets: ‘waar een wil is, is een weg’. Na twee succesvol afgeronde masterstudies wist ze het dit jaar te schoppen tot de internationale talentenlijst ‘Forbes 30 Under 30’.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven