Artikelen   
BrainFirst #18 - Klantrelaties opbouwen middels nudging
  • 12 maart 2019
  • Redactie

BrainFirst #18 - Klantrelaties opbouwen middels nudging

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Bob Fennis, hoogleraar Consumentengedrag aan Rijksuniversiteit Groningen.

Werkgeluk en het imagoprobleem van stress
  • 26 februari 2019
  • Nina van Klaveren

Werkgeluk en het imagoprobleem van stress

Het geluid van getyp op laptops wordt overstemd door bellende en pratende mensen. Iets verlaat en lichtelijk gestrest loopt Suzan Kuijsten het Utrechtse café binnen. En laten we het daar nu nét over hebben. De dikgedrukte krantenkoppen liegen er niet om: stress is een groot struikelblok. Werkstress in het bijzonder. Organisaties worstelen met de vraag hoe deze hindernis te nemen. Maar is stress wel het grote pijnpunt?

Oog(je) op de klant
  • 26 februari 2019
  • François Kroes

Oog(je) op de klant

Maar liefst 15 jaar en 4 maanden werkte ze voor Wehkamp, in diverse functies maar by far het langst als manager Customer Service. Achterover leunen is er echter niet bij voor Maaike Vrenken, want sinds haar vertrek eind 2016 bij de Zwolse e-commercespeler richtte ze haar eigen adviesbedrijf op, nam ze voor een opdracht plaats in het hart van de klantenserviceafdeling van Ahold Delhaize én bracht ze tussen de bedrijven door ook nog haar eigen boek ‘Kern van de Zaak’ uit. Een pleidooi voor waardecreatie met de klant in het hart.

De Volksbank lanceert bèta-app
  • 26 februari 2019
  • Nina van Klaveren

De Volksbank lanceert bèta-app

Niet acteren vanuit klantbehoeftes zelf, maar vanuit de zoektocht naar een schat aan klantinzichten. De Volksbank ging een half jaar geleden live met de bèta-app Sl!m, met als doel ‘klanten optimaal te betrekken bij digitale innovatieprocessen’. ‘We hadden nooit een tekort aan medewerkers om technologisch te innoveren, maar liepen ertegenaan dat we nooit een omgeving hadden waarin dat kon.’ De bank introduceerde hierom een testapp voor circa 500 klanten van SNS Bank, ASN Bank en RegioBank.

Kloppend Hart - TUI
  • 26 februari 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - TUI

Het rode en welbekende symbool van de reisorganisatie voor het gebouw laat geen ruimte voor speculaties: dit is het hoofdkantoor van TUI. In Rijswijk wordt de bezoekende reiziger verwelkomd door gastvrouwen die in exact hetzelfde uniform zijn gestoken als stewardessen die je tegenkomt op Schiphol en Eindhoven. Het bedrijf is ruim een half jaar bezig geweest met een upgrade van de werkvloer: alles is gestript en vervolgens opgebouwd volgens principes van Het Nieuwe Werken.

BrainFirst #17 – Klanten voor de keuze stellen
  • 19 februari 2019
  • Redactie

BrainFirst #17 – Klanten voor de keuze stellen

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Chantal Riedeman, trainer/eigenaar Shopology.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven