Artikelen   
Zendesk: Verbeter uw bedrijfsresultaten door klanten bovenaan te zetten
  • 19 January 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Zendesk: Verbeter uw bedrijfsresultaten door klanten bovenaan te zetten

Klantenservice is een belangrijke onderscheidende factor tussen bedrijven, een belangrijke overweging voor klanten en een op zichzelf staande winstgenererende factor. Of u nu een gerenommeerd bedrijf bent of net begint te schalen en te groeien, een succesvol klantenserviceteam kan u helpen nieuwe klanten aan te trekken, retentie te stimuleren en de verkoop onder uw bestaande klantenbestand te vergroten, stelt Zendesk in het nieuwe rapport 'CX Trends 2022'.

Niet alle digitale wegen leiden naar Rome
  • 17 January 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Niet alle digitale wegen leiden naar Rome

Kantoorsluitingen, de avondklok en diverse lockdowns later staat er één ding buiten kijf: consumenten zijn door de coronacrisis digitaal vaardiger geworden. De wereld moest ineens via een schermpje verkend worden, van een huisartsafspraak tot een hypotheekgesprek. Nu we de crisis langzaam te boven komen, ziet het er naar uit dat deze toegenomen ‘digitale zekerheid’ een blijvertje is. Sebastian Reeve (Nuance Communications) vertelt hoe je daar als bedrijf op inspeelt.

Voorzitter Van Den Bemt: Vernieuwde KSF moet de autoriteit van klantcontact worden
  • 13 January 2022
  • Redactie

Voorzitter Van Den Bemt: Vernieuwde KSF moet de autoriteit van klantcontact worden

Eigenlijk zat zijn tijd als voorzitter er op, maar Hans van den Bemt wilde graag langer blijven om het fundament van de ‘nieuwe’ Klantenservice Federatie te kunnen leggen. Mede gedreven door de pandemie moest de branchevereniging in een nog hoger tempo digitaliseren: bijeenkomsten moesten digitaal kunnen, de bouw van een kennisplatform moest sneller, er was een directiewisseling en de klantcontactbranche kwam regelmatig in het nieuws. 2021 was daarmee voor de federatie een druk maar constructief jaar.

Terugblik KSF Jaarcongres: 'Mensen willen geen contact maar oplossingen'
  • 06 January 2022
  • Michiel van Zaane

Terugblik KSF Jaarcongres: 'Mensen willen geen contact maar oplossingen'

Een huiskamer op het podium, een muzikant annex cabaretier die de zaal liet meezingen met ‘het KSF-lied’, een batterij laptops om online vragen te kunnen stellen aan de sprekers en dagvoorzitter van het jaar, Rens de Jong. En kennis, heel veel kennis delen. Ziedaar de ingrediënten voor het goedbezochte KSF Jaarcongres 2021, dat zowel fysiek als online werd gehouden in theater De Spiegel in Zwolle.

De toekomst van Customer Experience
  • 28 December 2021
  • Sales BBP Media

De toekomst van Customer Experience

Om de verwachtingen van de klant voor te blijven, moeten toekomstgerichte bedrijven zich niet alleen richten op de vraag van de klant, maar vooral op klanttevredenheid. Omdat agents de frontlinie vormen voor het afhandelen van problemen en het omgaan met emoties van klanten, spelen zij een grote rol bij het leveren van excellente klantenservice. De menselijke maat is noodzakelijk voor een superieure Customer Experience (CX) die niet verdwijnt met de opkomst van digitale zelfbedieningskanalen. Sterker nog, de focus komt méér te liggen op het menselijker maken van digitale ervaringen.

Werkgevers klantcontactcentra  moeten rekening houden met een structureel personeelstekort
  • 16 December 2021
  • Redactie

Werkgevers klantcontactcentra moeten rekening houden met een structureel personeelstekort

Het lijkt goed nieuws: er zijn meer vacatures dan werkzoekenden. Iedereen aan het werk, niemand meer in de WW of de bijstand. De praktijk is weerbarstiger. Het tekort aan al dan niet geschoolde krachten zorgt voor frictie op de arbeidsmarkt, stress bij werkgevers en een rem op de economie. De klantcontactsector is één van de branches die dagelijks te maken heeft met de schaarste aan personeel.

Een tweede kans - No chance
  • 11 November 2021
  • Gastauteur

Een tweede kans - No chance

'It can take months to find a customer, and seconds to lose one'. Deze befaamde uitdrukking van de oud American Football coach Vince Lombardi is nu relevanter dan ooit. De pandemie zette de regels rondom customer service volledig op z’n kop. De klantbehoefte veranderde van de een op andere dag, maar toch werd er van organisaties verwacht dat zij onder de moeilijkere omstandigheden gewoon een optimale klantervaring bleven bieden, schrijft Jeff Nicholson, global leader of CRM strategy bij Pegasystems.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven