IAB: 'Groeiende interesse in digitalisering van marketing'
IAB Nederland, branchevereniging voor digitale marketing, verwelkomde in de afgelopen zes maanden 25 nieuwe leden. Onder meer ABN Amro, bol.com, Zoover en Aegon sloten zich aan. In totaal zijn nu 169 organisaties aangehaakt.
Volgens Govaert Plesman, directeur IAB Nederland, is het bijzonder dat er in korte tijd 25 nieuwe leden aan het collectief zijn toegevoegd. ‘Het toont aan dat de sector op alle fronten kiest voor kennis en kunde op het gebied van digitalisering van marketing’, meent hij.
De actieve belangenbehartiging en informatievoorziening vanuit de branchevereniging over onderwerpen als viewability, mobile, programmatic, ad spend en malvertising waren voor de nieuwkomers belangrijke redenen om lid te worden. Katrien Kleintjes, media manager ABN Amro, hierover: ‘Binnen de organisatie zijn we druk bezig met de digitalisering van ons eigen aanbod, maar ook met het digitaliseren van onze marketingcommunicatie. Aangezien de ontwikkelingen snel gaan en we behoefte hebben aan meer kennis in huis, leek het ons goed om actief deel te nemen in een branchevereniging die deze twee zaken centraal stelt in haar missie. En dat is IAB Nederland.’