Advocatenkantoor profileert zich met serviceconcept

Advocatenkantoor profileert zich met serviceconcept
  • 11 november 2015
  • Redactie

‘Cliënten weten dat ze ons kunnen bellen met een vraag, zonder dat de meter direct begint te lopen. Ze weten dat ze altijd een partner aan de lijn kunnen krijgen. Wij willen de advocatuur toegankelijk maken, want de perceptie van de corporate counsel is dat advocaten nog te veel in een ivoren toren zitten. Mijn primaire motivatie is dat ik voor mijn cliënten problemen wil oplossen’, stelt advocaat en bestuurder Pieter Mantel van advocatenkantoor Van Benthem & Keulen in het Advocatenblad.

vanDienst heet het serviceconcept dat Van Benthem & Keulen recent ontwikkelde. Het bestaat uit 6 services die naar eigen zeggen uniek zijn in de advocatuur en het notariaat. Het serviceconcept komt voort uit de wens om toegankelijk te zijn, zowel voor cliënten als niet- cliënten.
 
Helpdesk
‘Nee, dat is geen oude wijn in nieuwe zakken. We bieden een helpdesk waar je echt telefonisch kunt sparren met een partner, toegang tot kennis via onze bibliotheek en onze modelcontracten en nog meer service, allemaal kosteloos. Cliënten bellen onze helpdesk om even te brainstormen, gesprekken van gemiddeld een kwartiertje. Ik voer dagelijks wel zo’n gesprek. We hebben 450 bedrijfsjuristen, general counsels en HR-managers in een permanent bijscholingstraject zitten en niet iedereen is cliënt. De kantoren die zich niet profileren en ontwikkelen of met een goed verhaal komen over hun service, zijn straks allemaal weg.’


comments powered by Disqus