Hoogste ktv voor TCS onder IT-dienstverleners
Tata Consultancy Services (TCS) scoort voor het derde jaar op rij de hoogste klanttevredenheid in IT-dienstverlening. Dat blijkt uit onderzoek van Whitelane Research in dertien Europese landen, waaronder ook Nederland. Hiervoor zijn ruim 1.500 CIO’s, CEO’s en CFO’s ondervraagd, die samen verantwoordelijk zijn voor zo’n 4.500 IT-servicecontracten.
Er is een belangrijke verschuiving in klantverwachtingen gaande ten opzichte van voorgaande jaren, valt uit het nieuwe rapport op te maken. Zo is het vermogen van leveranciers om bedrijven te helpen in de omvorming van hun bedrijfsprocessen het snelstgroeiende besliscriterium bij contractgunning (stijging van 52% in de laatste twee jaar). Daarnaast zijn respondenten meer waarde gaan hechten aan de noodzaak van gerichtheid op kernactiviteiten en verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening, terwijl traditionele commerciële redenen voor keuze van een leverancier aan belang inboetten.
Met 82% klanttevredenheid, ofwel 11 procentpunten boven het branchegemiddelde, eindigde TCS overall opnieuw bovenaan de ranking. Chandrasekaran, ceo & managing director van het IT-consultancybureau, verklaart deze positie als volgt: ‘Belangrijkste ingrediënt van ons succes is in onze ogen onze sterk klantgerichte cultuur. Wij geven concreet invulling aan onze beloften aan de klant, door ze te helpen bij het efficiënter maken van hun bedrijfsprocessen en ze te ondersteunen in hun digitale transformatieprocessen.’ Meer over het betreffende onderzoek lees je hier.