Ziekenhuis komt met Tiptop-app

Ziekenhuis komt met Tiptop-app
  • 29 maart 2016
  • Redactie

Het St. Antonius Ziekenhuis introduceert deze week de Tiptop-app: een webapplicatie waarmee patiënten en bezoekers van het ziekenhuis gemakkelijk feedback kunnen geven. De app is bedoeld om verbetervoorstellen (tips) en complimenten (tops) te delen met als doel de zorg, gastvrijheid en service in het ziekenhuis te optimaliseren.

De app is door het St. Antonius Ziekenhuis zelf ontwikkeld en samen met patiënten verder geoptimaliseerd. Het stelt patiënten en bezoekers in staat om eenvoudig via de eigen smartphone of tablet suggesties en opmerkingen door te geven aan het St. Antonius. De input wordt vervolgens door het ziekenhuis gebruikt om de zorg, gastvrijheid en service verder te verbeteren. Zo worden complimenten gedeeld met degenen voor wie het compliment bedoeld is én met de rest van de organisatie. Immers een compliment stimuleert het werkplezier en dús de zorg voor patiënten. En verbetervoorstellen worden zo mogelijk omgezet in verbeteracties.

Vertel-het-ons-week
“Onze zorg is pas goed als onze patiënten en bezoekers onze zorg ook als goed ervaren. Maar hoe doen we het nu eigenlijk? Wat doen we al goed en wat kan beter? Dat weten onze patiënten en bezoekers natuurlijk het beste en daarom vroegen we daar in de week van 21 t/m 24 maart tijdens de ‘Vertel-het-ons-week’ extra aandacht voor.” Aldus Wenny Braam, afdelingshoofd Services van het St. Antonius. In die week was er een promotieteam in het ziekenhuis aanwezig waar mensen terecht kunnen voor informatie over de Tiptop-app of om te helpen met het installeren van de app op de eigen telefoon of tablet. Ook stond er tijdens de Vertel-het-ons-week in de centrale hal van beide St. Antonius ziekenhuislocaties en bij de poliklinieken in Houten en Utrecht Overvecht een videozuil waar mensen een compliment of verbetervoorstel konden inspreken.

comments powered by Disqus