Ceo Marley Spoon: Supermarkten moeten experience bieden
Supermarkten die willen overleven zullen hun klanten op enige wijze een beleving moeten bieden. Zij die dit niet doen worden volgens Fabian Siegel, ceo van maaltijdboxaanbieder Marley Spoon, binnen tien jaar overbodig.
Een supermarkt die de experience-insteek goed begrepen heeft, is Whole Foods Market (zie foto boven) in de Verenigde Staten. ‘Je gaat daar winkelen omdat je het leuk vindt’, vertelt Siegel tegen RTL Z. Desondanks heeft hij het meeste vertrouwen in het bestellen van boodschappen via internet, aangezien consumenten online rechtstreeks goedkopere en verse producten kunnen afnemen. In de nabije toekomst doen mensen hun vaste wekelijkse boodschappen door middel van automatische orders, denkt de ceo van Marley Spoon.
Voor degenen die supermarkten niet graag uit het straatbeeld zien verdwijnen, zijn er zeker nog lichtpuntjes. ‘Het is beter voor het milieu, we eten gezonder en gooien minder weg’, somt Siegel enkele voordelen op.
- experience
- Whole Foods Market
- online boodschappen
- Marley Spoon
- klantbeleving
- supermarkt 2.0
- maaltijdbox