Speakap scoort op innovatievlak

Speakap scoort op innovatievlak
  • 13 maart 2017
  • Redactie

Communicatieplatform Speakap is verkozen tot ‘Beste Retail Innovatie 2017’ gewonnen. Deze juryprijs valt binnen het concept ABN Amro Retailer of the Year en is een award die innovatie binnen de Nederlandse retailsector stimuleert.

De onafhankelijke juryleden bespraken de vooraf ingezonden innovaties op basis van een zestal criteria, zoals innovatief vermogen en toepasbaarheid. De eindstrijd liep tussen drie genomineerden: naast Speakap waren dat 3DAboutme en Count3r. De juryleden hadden een lichte voorkeur voor laatstgenoemde partij. Hun invloed beperkt zich echter tot 50%. De andere 50% werd bepaald door de bezoekers van het Retail Outlook Event in Amersfoort. Ondanks de voorsprong van Count3r wist Speakap tijdens haar pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht.

Grenzen over
Meer dan driehonderd merken maken inmiddels gebruik van het winnende communicatieplatform, waaronder Pathé, Rituals, Blokker, Media Markt en de Bijenkorf. Samen zijn zij goed voor ruim 100.000 gebruikers. Erwin van der Vlist, medeoprichter van Speakap, ziet de benoeming tot beste retailinnovatie als startschot voor een verdere expansie. ‘We willen onze app nu internationaal uitbreiden’, vertelt hij aan Retailnews.

Vorig jaar ging TryLikes er overigens met de innovatieprijs vandoor.

comments powered by Disqus