RTL steunt klantambities Flinders
Woonwinkelketen Flinders gaat met geld van RTL Ventures investeren in groei. De € 3 miljoen moet onder meer zorgen voor betere klantbeleving.
Geert-Jan Smits, ceo en oprichter van Flinders, stelt dat een persoonlijke benadering van de klant een belangrijk onderdeel van de plannen is: ‘Het startpunt van de zoektocht naar design is meer en meer online. Het is onze de ambitie om de beleving op Flinders.nl te optimaliseren. We omarmen technieken als personalisatie, 3D en augmented reality om zowel consumenten als bedrijven nog beter te bedienen in hun zoektocht naar designmeubels. Met de investering van RTL en de synergie met de RTL-merken op het gebied van wonen en lifestyle kunnen we onze ambities waarmaken.’
Multichannel
Voor RTL, dat met de investering een minderheidsbelang in het bedrijf krijgt, is het belangrijk dat Flinders een breder platform krijgt om de klant te benaderen. Vincent Pieterson, Investment Director bij het Luxemburgse mediabedrijf: ‘Er liggen enorme kansen voor woonwinkels die alle kanalen weten te benutten om de woonconsument te inspireren en te adviseren. Met het versnipperende aanbod is het slechts een kwestie van tijd dat er ook online in dit segment een marktleider opstaat. Flinders heeft alle kenmerken om die positie te claimen, met name dankzij de multichannel benadering en ondernemers aan het roer met een bewezen track record in e-commerce.’
Marktleider
Ook op het gebied van logistiek, assortiment en personeel wil de keten de komende jaren flink uitbreiden. ‘Het is onze ambitie om dé specialist te worden in het designsegment binnen de woonbranche en daarmee marktleider in Nederland, België en Duitsland’, aldus Geert-Jan Smits. Het bedrijf wil zijn naamsbekendheid vergroten door de inzet van televisiereclame en printmedia en de uitgave van een eigen magazine.
- augmented reality
- Vincent Pieterson
- klantbeleving
- RTL Ventures
- financiering
- 3D
- Flinders
- personalisatie
- Geert-Jan Smits
- multichannel