Joop Evers wisselt Transcom in voor TP
‘Ik heb er superveel zin en kijk er met ongelooflijk veel plezier naar uit! Maandag begin ik’, vertelt een goedgemutste Joop Evers aan CustomerFirst, die na 9 jaar facilitair contactcenter Transcom verlaat. Per september is zijn nieuwe functietitel CEO Central Europe bij Teleperformance.
Evers laat desgevraagd weten te zijn benaderd door een headhunter. ‘Daar was ik wel verbaasd over. Ik ben immers al aardig op leeftijd (66 jaar, red.). Maar zij wilden mij juist om die reden: een oude vent met 33 jaar ervaring in de contactcenterbranche. Haha!’ Bij Transcom heeft Evers goede als ook minder prettige tijden gekend. Vooral de laatste anderhalf jaar liepen de zaken voor hem anders dan gewenst, legt hij uit: ‘Dat heeft te maken met de nieuwe organisatiestructuur; Transcom is overgenomen door investeerders en er zijn behoorlijke bezuinigingen doorgevoerd. We zaten niet altijd op één lijn, zeg maar.’
Verhuizen
Als gevolg van deze strubbelingen dacht Evers er even aan om met pensioen te gaan, totdat deze nieuwe baan op zijn pad kwam. ‘Ik wil helemaal niet stoppen joh. Dit is een prachtige kans. Ik kan mensen beter maken, ze helpen in hun ontwikkeling. Ik ben ook zeer trots op wat we bij Transcom hebben bereikt, met onder meer het begeleidingsprogramma voor teamleiders dat ik destijds heb geïntroduceerd. Vier jaar op rij was Groningen de best performing site, dus we hebben gouden tijden gekend. Maar nu kijk ik ontzettend uit naar mijn nieuwe job bij Teleperformance.’ In de functie van CEO Central Europe wordt hij nu verantwoordelijk voor de markten Duitsland, Zwitserland en Roemenië. ‘Duitsland is een groot land voor TP, met een moeilijke arbeidsmarkt. Mensen binden en boeien is lastig, dus dat is een mooie uitdaging.’
Blijf je trouwens in Groningen? ‘Nee, ik ga in Boekarest (zie foto bovenaan) wonen. Ik kom daar graag, Roemenië is sowieso een mooi land, ik heb daar een relatie, plus ik kan vanuit daar ook de hele wereld overvliegen natuurlijk. Het is zelfs veel goedkoper dan vanaf Schiphol’, lacht Evers.
- Transcom
- contactcenter
- klantcontact
- wissel van de wacht
- Joop Evers
- ervaring
- ontwikkeling
- Teleperformance