Generatie Alpha: vrienden & milieu grote invloed
De omgeving van een kind heeft nog steeds een grote invloed op welke aankopen zij doen: recent onderzoek toont aan dat 28% van de kinderen een product wil kopen, op basis van de aanbeveling van een vriend of vriendin. Driekwart koopt het liefst bij bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Voor het ‘Generation Alpha’-rapport dat gisteren werd gepubliceerd, ondervroeg Wunderman Thompson Commerce 4.001 consumenten tussen de 6 en 16 jaar oud in het Verenigd Koninkrijk en in de Verenigde Staten. De uitkomsten tonen aan dat beroemdheden bijna net zoveel impact hebben op het koopgedrag van de ‘Alpha’s’ als vrienden: 25% wil een product aanschaffen waar een bekend persoon over blogt of vlogt. De invloed van influencers op social media blijft groeien: meer dan de helft van de respondenten (55%) wil het product kopen dat een influencer op Instagram of Youtube draagt of gebruikt.
#AD
De onderzoekers van de softwareleverancier adviseert organisaties in toenemende mate in te spelen op de wensen van deze jonge consumenten: 14% van de respondenten wenst een winkel van een favoriete influencer. ‘Als social media persoonlijkheden partnerships aangaan met retailers of zelf een retailer worden, dan kan het retaillandschap er heel anders uit komen te zien. Om deze reden is het belangrijk voor organisaties om de band tussen influencer en consument te erkennen en de evolutie van deze stijgende influence-trend te blijven volgen.’
- maatschappelijk verantwoord
- sustainable experience
- aankoopgedrag
- influencermarketing
- invloed
- Generatie Alpha
- MVO
- aanbeveling