Wehkamp gebruikt AR voor optimale klantbeleving
Wehkamp maakt een inhaalslag op het gebied van technologie en zorgt ervoor dat klanten via de app van het online warenhuis virtueel hun make-up kunnen testen. Met de introductie van deze AR-toepassing zegt het Zwolse bedrijf in te spelen op de toenemende behoefte van klanten 'om online geïnspireerd te worden en hulp te krijgen bij hun aankoopkeuze'.
Met de nieuwe tool ‘Magic Mirror’ is het mogelijk voor klanten om door middel van AR te kijken welke make-up het beste bij hen past. De app herkent de lijnen van het gezicht van de klant en brengt de make-up aan in de app. Zo kan de klant volgens het bedrijf goed bekijken welke kleuren het beste matchen bij het gezicht.
De AR-functionaliteit is in eerste instantie beschikbaar voor een deel van de aangeboden make-up producten. Later wordt deze hoeveelheid uitgebreid, meldt het warenhuis.
Contactloze winkelervaring
Ook make-upmerk L’oréal blijft niet achter op het gebied van technologie voor de optimale klantbeleving. In Qatar heeft het bedrijf vorige maand twee ‘technology first-winkels’ geopend waar AI-tools worden ingezet om de klant ook op afstand te kunnen bedienen.
Lees ook: Nederland staat te springen om AR
- klantgerichtheid
- klantcontact
- AR
- dienstverlening
- klantgericht
- digitalisering
- customer experience
- artificial intelligence
- augmented reality
- customer service
- technologie
- klantbeleving
- AI
- CX
- Wehkmap