Optimale werknemerservaring = optimale klantervaring

Optimale werknemerservaring = optimale klantervaring
  • 28 december 2020
  • Redactie

Door de marketingstrategie van het bedrijf te verbinden met human resources kan de werkgever een optimale werknemerservaring creëren en is het voor het team gemakkelijker om een optimale klantervaring te bieden. ‘Klanten zullen die toewijding voelen.’

Dat stelt Scott Klinger, SVP – Human Resources & Marketing bij Earthlink in een artikel op hun website. ‘Om de werkcultuur goed te krijgen moet je beginnen bij de medewerkers, want voordat je een optimale klantervaring kan bieden, moet je een optimale werknemerservaring hebben. Dat vereist dat HR en marketing erkennen dat vooruitgang begint bij een strategische aanpak waarbij beide afdelingen betrokken zijn.’

Werkcultuur
EarthLink is een internet service provider (ISP) sinds 1994. Zij verbinden mensen met internet. En hoewel dat misschien hun core business is, verkopen zij ook een klantervaring zegt Klinger. ‘De relatie die we hebben met onze klanten is wat ons onderscheidt, en die klantervaring is afhankelijk van onze werkcultuur.’

Lees ook: Werkgever kijkt naar nieuwe werkplekstrategieën




comments powered by Disqus