Klant kan helpen met oplossen Boerderij Mysterie

Klant kan helpen met oplossen Boerderij Mysterie
  • 27 mei 2021
  • Ryan Baij

De beroemde koe Sam (volgens Campina de Nederlands kampioen schoonspringen en 'kampioen lentedans') is verdwenen en heel Nederland kan helpen om 'het mysterie van het boerderijdier' op te lossen. Voor het tweede jaar op rij kunnen de boerderijdagen niet live worden georganiseerd dus ontwikkelde Campina voor 2021 een digitaal alternatief.

Campina lanceert ieder jaar een groot evenement rond de Boerderijdagen, maar door de Covid-19 crisis kan dit voor het tweede jaar op rij niet doorgaan. Reden genoeg voor het bedrijf om met een nieuw plan te komen. Na de thuisboerderijdagen van vorig jaar moeten nu ook de online ‘staldeuren’ weer opengaan. Dit keer nog inactiever en nog meer spelenderwijs.

De online experience voor de klant, vooral op kinderen gericht, beantwoordt vragen over wat koeien eten, wat je allemaal van melk kan maken en hoe boeren zich inzetten voor koeien, natuur en klimaat. Dit alles in combinatie met een zoektocht die in totaal vier weken behelst, waarbij er iedere week (op woensdag) weer een nieuw stukje van de puzzel kan worden opgelost.

Het mysterie heeft verschillende spelelementen zoals een quiz, knutselopdrachten en VR games. Ook buiten de online omgeving kan er nog worden gezocht naar hints over koe Sam. Oerrr (jeugdprogramma van Natuurmonumenten) moedigt de kinderen aan om in hun eigen omgeving op onderzoek te gaan bij Campina boerderijen en Jumbo supermarkten of rond hun eigen huis.

Boomerang Agency heeft het concept van het Campina Boerderij Mysterie bedacht en geproduceerd. Door het verhaal van het boerenleven in een mysterie te gieten, willen ze niet alleen de aandacht van gezinnen trekken, maar deze ook voor langere tijd vasthouden. Brand Builders heeft het concept verder verrijkt en vervolgens vertaald naar de visuele identiteit, diverse spellen en het online platform gecreëerd in samenwerking met partner Fonk.

(RB)

De volledige experience is te vinden via deze link.

 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link