H&M sluit contactcenter in Edinburgh
De Zweedse Modeketen H&M heeft bevestigd dat het zijn klantcontactcenter in het Schotse Edinburgh aan het einde van dit jaar zal sluiten, wat naar verwachting het verlies van 150 banen met zich meebrengt.
In augustus werden medewerkers al geïnformeerd over de voorgenomen sluiting, H&M gaf aan dat toenemende concurrentie, veranderend klantgedrag en stijgende operationele kosten ten grondslag liggen aan de beslissing.
Medewerkers meldden dat de vergadering waarin de mogelijke ontslagen werden aangekondigd, slechts vijf minuten duurde, wat voor veel betrokkenen als een schok kwam. Tussen september en november heeft het bedrijf overlegd met de medewerkers over de situatie. Volgens de BBC heeft H&M aangegeven dat het aantal ontslagen enigszins is verminderd doordat medewerkers andere functies aangeboden kregen of elders werk vonden. De activiteiten in het callcenter stoppen op 14 december.
Een woordvoerder van H&M verklaarde: ‘Wij evalueren voortdurend hoe we opereren om onze doelen te bereiken en bij te dragen aan het algemene succes van het bedrijf. Gezien de marktomstandigheden, veranderende klantverwachtingen en operationele kosten, hebben we de beslissing genomen om de klantenservice-locatie in Edinburgh te sluiten.’