Volta NXT versterkt klantenservice met Sabio en Genesys

Volta NXT versterkt klantenservice met Sabio en Genesys
  • 12 november 2024
  • Kel Koenen

Volta NXT, dochterbedrijf van Essent, heeft succesvol Genesys Cloud geïmplementeerd in haar klantenservice. Deze nieuwe cloudoplossing is ontworpen om de betrokkenheid met klanten te verbeteren en werd binnen drie maanden uitgerold in samenwerking met Sabio.

In september werd de implementatie afgerond voor 85 medewerkers, verdeeld over de locaties Venlo, Beek en Schinnen. Met de nieuwe technologie beschikt Volta NXT nu over geavanceerde spraak- en telefonieoplossingen. Yvonne Ariëns-Gelissen, ICT Application Manager en projectleider bij Volta NXT, geeft aan trots te zijn op het behaalde resultaat en het teamwork: ‘Een speciaal woord van dank gaat uit naar het projectteam, dat de afgelopen weken onvermoeibaar heeft gewerkt om dit tot een succes te maken. Deze implementatie gaat niet alleen over nieuwe technologie; maar om het verbeteren van onze mogelijkheden om contact te maken met en te zorgen voor onze klanten. Het was een verademing om samen te werken met Sabio als specialist in Genesys-implementaties.’

Sabio, dat wereldwijd ervaring heeft met Genesys-projecten, speelde een belangrijke rol in de implementatie. Wouter Bakker, Country Manager van Sabio Benelux, benadrukt de samenwerking. ‘Ons partnerschap met Volta NXT toont aan wat er mogelijk is wanneer expertise en ambitie samenkomen. De snelle migratie naar de Cloud, voltooid binnen enkele maanden, is een bewijs van de gedeelde kennis en toewijding van beide teams.’

Ook Michel Delfosse, Country Manager van Genesys Benelux, sprak zijn tevredenheid uit. ‘Samen met Sabio kijken we ernaar uit om met Volta NXT inwoners, bedrijven en gemeenten in heel Limburg te helpen om over te stappen op duurzamere energiepraktijken en tegelijkertijd een superieure klantervaring te bieden.’

Volta NXT bereidt zich voor op verdere groei en innovatie binnen de klantenservice. Het bedrijf onderzoekt de mogelijkheden om de activiteiten te centraliseren en om integraties met ERP-systemen en klantendatabases toe te voegen. Bovendien worden uitbreidingen naar social media en chatinteracties overwogen én is er interesse vanuit andere Essent-dochterondernemingen om eventueel ook naar Genesys Cloud te migreren.

comments powered by Disqus