Adobe optimaliseert klantbeleving in retail- en mode-industrie
Adobe kondigt nieuwe Substance 3D tools aan voor de retail- en mode-industrie. Met behulp van deze 3D-tools zijn merken in staat om hun waardeketen opnieuw vorm te geven, van concept en prototyping tot e-commerce en beleving.
Met behulp van Substance 3D-applicaties kunnen productontwerp- en marketingteams efficiënter nieuwe aanbiedingen creëren en itereren zonder dat het fysiek nodig is om kleding, accessoires of productcatalogi fysiek te testen en te verzenden. Fotorealistische 3D-prototypes en -ontwerpen maken meer aanpasbare ontwikkelingspijplijnen mogelijk, waardoor teams zich kunnen concentreren op creativiteit. Met aanzienlijke besparingen in zowel tijd als middelen kunnen merken zich richten op het stimuleren van nieuwe en innovatieve consumentenervaringen, waaronder virtuele paskamers, individueel gepersonaliseerde e-commerce-oplossingen en meer.
Wereldwijde merken, waaronder Lowe's Home Improvement, Amazon, HUGO BOSS, Louis Vuitton, H&M en Burberry werken samen met Adobe en maken gebruik van Substance 3D-applicaties om hyperrealistische digitale weergaven van producten te leveren
‘Het voordeel van het toepassen van een Substance-materiaal in CLO op een onderhanden werk en de mogelijkheid om de parameters van het materiaal onderweg te wijzigen, zet echt een nieuwe standaard’, zegt John-Daniel Isacsson, ontwerpprocesontwikkelaar bij H&M.
‘Adobe Substance 3D is een integraal onderdeel van onze 3D-productieworkflow’, zo vult Durai Murugan Veerasamy, hoofd van WW Digital Studios bij Amazon aan. ‘De niet-destructieve workflow biedt vele voordelen die ons helpen 3D-middelen te creëren die passieve beelden en video omzetten in actieve ervaringen die klanten kunnen aanpassen aan hun eigen behoeften.’