Concentrix + Webhelp: de volgende stap
Concentrix maakte vanochtend bekend dat de fusie met Webhelp is afgerond. De integratie van beide bedrijven is in volle gang. Totdat er een definitieve naam is vastgesteld, zal het bedrijf opereren onder de handelsnaam Concentrix + Webhelp.
Deze combinatie plaatst Concentrix + Webhelp nadrukkelijk op de kaart als een mondiale pionier in klantbeleving, met een uitgebreid scala aan generatieve AI-oplossingen, digitale mogelijkheden en hoogwaardige diensten. Het versterkt ook hun allesomvattende waarde propositie voor klantbeleving, waardoor ze één van de meest uitgebalanceerde wereldwijde spelers in de sector worden. Hiermee helpen ze wereldberoemde merken om klantervaringen te transformeren en hun zakelijke doelstellingen te realiseren.
Chris Caldwell, CEO van Concentrix + Webhelp: ‘Ik kijk uit naar deze nieuwe samenwerking. Dankzij onze gecombineerde krachten kunnen we de branche herdefiniëren en de toekomst van klantbeleving ontwerpen, bouwen en beheren voor onze gewaardeerde klanten. Ik wil al onze wereldwijde innovators bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt. Het is een eer om met zo'n divers en getalenteerd team te werken.’
Daarnaast verwelkomt het bedrijf twee nieuwe leden in de Raad van Bestuur: Olivier Duha en Nicolas Gheysens. Duha, mede-oprichter en voormalig CEO van Webhelp, zal als vicevoorzitter van de Raad fungeren. Gheysens is partner bij Groupe Bruxelles Lambert (GBL), de grootste aandeelhouder na de combinatie van Concentrix + Webhelp. Hij brengt een schat aan investerings- en bestuurservaring met zich mee, ondersteund door de groei van grote en succesvolle bedrijven in heel Europa.
‘We zijn verheugd zulke sterke vaardigheden met diepgaande ervaring in de klantbelevingsindustrie aan onze Raad toe te voegen. Met de komst van Olivier en Nicolas vergroten we onze internationale expertise in het leiden van grote, complexe multinationals op een succesvol groeipad’, verklaart Kathryn Marinello, voorzitter van de Raad van Concentrix.
Deze fusie markeert een mijlpaal, waarbij twee erkende marktleiders met complementaire culturen, capaciteiten en groeivisies in meer dan zeventig landen samenkomen. Bij afronding werd de transactie gewaardeerd op ongeveer vier miljard dollar, inclusief nettoschuld.
- klantbeleving
- customer experience
- Webhelp
- CX
- klantcontact
- customer service
- klantenservice
- klantervaring
- Concentrix