Geïntegreerde AI-oplossing voor klantenservice Five9 en Salesforce

Geïntegreerde AI-oplossing voor klantenservice Five9 en Salesforce
  • 6 juni 2024
  • Kel Koenen

Five9's nieuwste release van Service Cloud Voice bevat Salesforce's Einstein AI, die klantinteracties verbetert door intelligente aanbevelingen voor klantenserviceteams te bieden. Dit elimineert repetitieve taken en zorgt voor een betere klantervaring.

Five9 heeft aangekondigd dat de nieuwste release van Five9 for Service Cloud Voice met Partner Telephony nu Salesforce's Einstein zal bevatten. Einstein is een generatieve AI-oplossing van Salesforce om klantinteracties te verbeteren door intelligente, gepersonaliseerde aanbevelingen te creëren voor serviceteams op basis van uitgebreide datasets.

Dit partnerschap is de jongste samenwerking tussen de twee aanbieders van klantervaringen (CX) en gaat het bestaande AI-aanbod van Five9 versterken. ‘Five9 begrijpt de kracht van het verhogen van de klantbeleving door innovatieve technologie en naadloze integraties’, zegt Dan Burkland, president van Five9. ‘Onze samenwerking met Salesforce verlegt de grenzen van wat mogelijk is. Het toepassen van Einstein’s AI-inzichten in het contactcentrum en CRM elimineert repetitieve taken en begeleidt customer servicemedewerkers met de best mogelijke acties, wat hen helpt om effectiever te zijn.’

Volgens Five9 zal de combinatie van Einstein en Five9’s eigen set van AI-oplossingen helpen om de klantervaring te verbeteren, het operationele perspectief van management te vergroten en agenten te ondersteunen bij het beter reageren op klantverzoeken. Einstein AI zal gebruik maken van Five9’s open API’s en Five9 TranscriptStream om manieren te vinden om agenten real-time oplossingen te bieden via 'Next Best Action'-begeleiding.

De AI-oplossing kan real-time transcripties maken van klantgesprekken, nauwkeurigheid van opnames controleren en hun nut voor klanttrajecten beoordelen. Door een integratie met Salesforce Einstein Conversation Insights kan het ook de gespreksintelligentie versterken.

comments powered by Disqus