Transcom zet nieuwe standaard in klantcontact met technologie van Sanas

Transcom zet nieuwe standaard in klantcontact met technologie van Sanas
  • 12 december 2024
  • Kel Koenen

Transcom, marktleider in business process outsourcing (BPO) en klantenservice, kondigt een baanbrekende samenwerking aan met Sanas, ontwikkelaar van het eerste Speech Understanding Platform ter wereld. Dankzij deze samenwerking biedt Transcom voortaan 100% ruisvrije communicatie tijdens klantinteracties.

Met deze integratie worden de 85 contactcenters van Transcom in 29 landen uitgerust met de technologie van Sanas, wat een nieuw kwaliteitsniveau voor klantenservice wereldwijd betekent. 'Met de realtime accentvertaling zien we een grote adoptie in de markt, met meer dan 40.000 customer servicemedewerkers die de technologie al gebruiken', zegt Sharath Keshava Narayana, mede-oprichter en president van Sanas. 'Het gratis aanbieden van ruisonderdrukking was een logische stap om de klantbeleving te verbeteren. Tegen het einde van 2024 verwachten we dat meer dan 250.000 agents gebruik zullen maken van deze technologie.'

De keuze voor Sanas kwam voort uit de indrukwekkende prestaties van de realtime accentvertaling, waarmee taalbarrières bij offshore ondersteuning effectief worden verlaagd. Dankzij de AI-gedreven technologie worden accenten in realtime aangepast, wat leidt tot soepelere klantgesprekken ongeacht de geografische regio. Brian Johnson, CEO van Transcom, verklaart: 'Met de ruisonderdrukkingstechnologie van Sanas verbeteren we de klanttevredenheid door kraakheldere communicatie. Het wereldwijd beschikbaar maken van deze innovatie voor onze klanten was een eenvoudige beslissing.'

De samenwerking tussen Transcom en Sanas heeft nu al indrukwekkende resultaten opgeleverd, waaronder een stijging van 14% in de ‘First Call Resolution’ (FCR) en een verbetering van 24% in de ‘Likelihood to Recommend’ (LTR). Deze cijfers benadrukken de kracht van deze technologische innovatie voor zowel klanten als bedrijven.

comments powered by Disqus