Topic: Tech
Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’
  • 16 oktober 2019
  • Redactie

Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’

Al tijden klinken er vanuit allerlei hoeken geluiden over de toepassing van kunstmatige intelligentie en welke positie slimme algoritmes op ons leven en werk zullen innemen. Binnen de customer servicebranche klinkt de inzet van AI voor een persoonlijke klantconnectie als ideaalbeeld. Maar hoe? Als iemand over dit thema een keynote kan verzorgen tijdens het Social Service Congres, dan is het tech-ondernemer Jim Stolze. Een tipje van de sluier.

RobotFirst #24: Mens en machine moeten het samen doen
  • 14 oktober 2019
  • Redactie

RobotFirst #24: Mens en machine moeten het samen doen

De laatste weken ontstond er veel tumult rondom de meeluisterpraktijken van Google, Amazon, Apple en Facebook. Medewerkers van deze bedrijven luisterden gebruikersgesprekken met digitale assistenten terug, met als doel de spraakherkenning hiervan te verbeteren. Dit tumult heeft twee dingen duidelijk gemaakt: AI heeft nog een lange weg te gaan om slim genoeg te worden en organisaties hebben nog een lange weg te gaan in het verkrijgen van meer consumentenvertrouwen.

Travix vliegt future-proof strategie in
  • 09 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Travix vliegt future-proof strategie in

Travix zit vol in de innovatiemodus. Het moederbedrijf van onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl timmert hard aan de weg om nog dit jaar een geautomatiseerde chatfunctie te kunnen aanbieden. Travix’ VP Customer Operations, Mirjam van den Berg, licht tijdens een interview een tipje van de sluier wat betreft de omnichannelstrategie. ‘We willen een low effort experience en focussen ons op selfservice. De klant wil niet afhankelijk zijn van telefonie en hoort zelf te bepalen waar interactie plaatsvindt.’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven