Til CRM naar een hoger niveau #spon
Strategische CRM draait om het leveren van meerwaarde aan klanten en daarmee waarde voor de organisatie. CRM-doelstellingen kunnen zijn: klantwaarde verhogen, churn verminderen of klanttevredenheid bij grote klanten structureel te verbeteren. Maar hoe kom je tot een CRM-strategie en zorg je voor een succesvolle implementatie?
Volg de nieuwe training CRM-strategie en krijg binnen twee dagen het antwoord op deze vraag.
Je leert:
✔ Wat er nodig is voor een succesvol customer relationship management
✔ Een klantenbestand analyseren en segmenteren op basis van klantwaarde
✔ Een CRM-strategie te bedenken
✔ De randvoorwaarden voor implementatie van de CRM-strategie
✔ Een CRM-businesscase op te stellen
Onderwerpen
Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
• Introductie in een succesvol customer relationship management
• Welke CRM uitdagingen zijn er, welke heb jij als deelnemer?
• Klantwaarde-analyse (waarde van en voor de klant)
• Strategie en maatregelen
Vertalen van klantwaarde analyse naar een CRM-strategie
• Strategie uitwerken naar maatregelen op het vlak van organisatie, cultuur, technologie/ICT
• Juridische aspecten
• Implementatie
Verandermanagement & plateauplanning
• Kritische succesfactoren
• Business case
Voor wie is de training CRM-strategie bedoeld?
De training is bedoeld voor iedereen die meer uit CRM wil halen. Je hebt enige ervaring met CRM. Je vindt het prettig om de kennis die je opdoet direct toe te passen.
Praktische informatie
Duur: 2 dagen
Kosten: € 1.390, - all-in (excl. BTW)
Locaties: Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht & Zwolle
Meer weten?
Wil je meer weten over deze training? Kijk hier voor meer informatie over de training CRM-strategie.
Advies over opleidingen
Wil jij graag je kennis bijspijkeren en wil je weten welke training het beste bij jou past? We helpen je graag tijdens een persoonlijk adviesgesprek. Onze opleidingsadviseur Mieke beantwoordt al je vragen en geeft advies over jouw mogelijkheden. Aan de hand van je carrièrewensen, achtergrond en leerdoelen kijken we welke training voor jou geschikt is.
Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie, customer management & customer data professionals. We combineren strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen, incompanytrajecten en traineeships.
Clinics en whitepapers
Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen. #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.
Noot: dit artikel verschijnt op initiatief van een commerciële partner van CustomerFirst. De redactie is niet bij de totstandkoming betrokken.