CustomerFirst 10-2022

CustomerFirst 10-2022
  • 1 november 2022

In een aantal sectoren staat de klantbeleving zwaar onder druk vanwege personeelstekort. Is het dus nog wel zinvol om de customer experience proberen te verbeteren als er niet voldoende mensen zijn om het primaire proces goed op de rails te houden? Is dit het einde van de beleveniseconomie?

Voor EasyToys helpt Esmay Liebke klanten uit Nederland en Duitsland uit interesse voor mensen en liefde voor het vak klantcontact. ‘Ik vind het mooi om persoonlijke gesprekken te voeren en écht connectie te maken.’

Het WK voetbal staat weer voor de deur. Hoe beleeft een fan het wereldkampioenschap voetbal en hoe verloopt zijn ervaring? Klantbeleving wordt ook voor pensioenfondsen steeds belangrijker. Martijn van den Berg is bij PGB Pensioendiensten verantwoordelijk voor een intensief customer experiencetraject. CustomerFirst sprak met hem. ‘Hét grote onderscheid tussen ons en de anderen is klantgerichtheid.’

De afgelopen jaren sprak en schreef Steven van Belleghem vaak over het belang van digitale interfaces in CX. Het gaat dan vooral over ultragemak, de zero-interface (zoals de Amazon Go winkels) en de verbeterde interfaces van de metaverse. Ofwel, TikTok-iseer de interfaces voor betere CX!

Naast deze en andere artikelen ook weer alle vaste rubrieken én de insprirende columns van Nienke Bloem, Niels Berndsen en Anders Jansen.

 

  • Deel deze editie