Ex-SNT’er start ‘contactcenter 3.0’ in België
Eric Ignoul, voormalig managing director van SNT België, start een nieuw Belgisch Communication Center. Harvest is de naam van dit ‘contactcenter 3.0’, dat gevestigd is in Antwerpen en aan 55 medewerkers werk biedt.
Met deoprichting van dit nieuwe bedrijf breekt Ignoul naar eigen zeggen met de traditionele valkuilen van een contactcenter. Zo zit de ICT-infrastructuur van Harvest volledig in de cloud, waardoor goedkoper en flexibeler kan worden gewerkt. ‘Verschillende elementen in onze opzet maken dat we besparen op andere kosten dan personeelskosten, wat ons toelaat om meer te investeren in ons personeel en daardoor dus een betere kwaliteit te kunnen garanderen. Bovendien gaan we voor de toekomst. Onze communicatoren - let wel dus: geen contactcenteragenten – staan klaar om de telefoon te beantwoorden maar met name ook in dialoog te gaan met potentiële klanten op webchats en e-business sites bijvoorbeeld. Dat is zo vernieuwend aan dit project. Harvest is dan ook een Communication Center, om het verschil aan te geven met de bestaande contactcenters’, besluit de 53-jarige Belg.
In het verleden werkte de ervaren klantcontactprofessional onder meer bij Teleserv, dat hij in 2000 aan IP Globalnet (later opgegaan in IPG Group, red.) verkocht. In de zomer van 2013 ging Ignoul aan de slag als algemeen directeur van SNT Belgium, maar dit facilitair contactcenter werd na enkele maanden overgenomen. Sindsdien werkte de ex-SNT’er aan de bouw van zijn Communication Center.