Samsung gaat voor de klantbeleving

Samsung gaat voor de klantbeleving
  • 27 maart 2014
  • Redactie

Met de opening van zijn eerste twee Experience Stores wil Samsung bezoekers een ‘ongeëvenaarde ervaring’ bieden. In de winkels kunnen mensen onder meer smartphones, tablets of een smartwatch testen voor aanschaf, of terecht voor reparaties en software-updates.

Volgens Menno van den Berg, managing director Samsung Nederland, zijn de medewerkers van de Experience Stores zorgvuldig getraind en staan ze garant voor een echte Samsung-beleving in de winkel. Naar zijn idee helpt dit de bezoekers bij het kiezen van het juiste device. ‘Een product als een tablet is toch een grote aankoop. Mensen vragen vrienden naar hun ervaringen en bekijken reviews, maar willen het product het liefst ook zelf ervaren voordat ze kiezen’, meent hij.

Internationaal
Voor dit nieuwe winkelconcept werkt het elektronicabedrijf in Nederland nauw samen met Phone House. De betreffende telecomspecialist exploiteert de zogeheten Experience Stores. ‘De samenwerking sluit naadloos aan bij onze strategie om bestaande kennis en mogelijkheden te combineren met toegevoegde waarde om mensen te verbinden met de hulp van innovatieve technologie’, aldus Eric-Jan Doorenbosch, managing director Phone House Nederland.

Haarlem en Den Haag hadden deze week de primeur met de opening van de eerste ‘belevingswinkels’, volgende maand volgen vestigingen in Amersfoort, Apeldoorn en Eindhoven. Samsung rolt het concept eveneens uit in Duitsland, Ierland, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

comments powered by Disqus