Knab Social: betalen via Facebook en mobiel nummer

Knab Social: betalen via Facebook en mobiel nummer
  • 27 augustus 2014
  • Redactie

Online bank Knab lanceert een nieuwe manier van betalen. Via een Facebook-account of mobiel telefoonnummer kan de klant geld overmaken, zonder dat het bankrekeningnummer van de ontvanger nodig is. De ontvanger krijgt een melding en vult zelf zijn bankrekeningnummer in. Knab Social heet de nieuwe dienst.

De online bank wil hiermee mobiel betalen vergemakkelijken, ook met het oog op de invoering van het nieuwe rekeningnummer: IBAN. Knab is de eerste bank in Nederland die deze nieuwe vorm van betalen mogelijk maakt. René Frijters, oprichter en algemeen directeur van Knab: ‘Een belangrijke doelstelling van Knab is het eenvoudiger maken van bankieren. Daar draagt deze innovatie aan bij. Zeker met de invoering van het lange, vaak lastig te onthouden IBAN. Vrijwel iedereen heeft immers altijd wél via telefoon of Facebook de contactinformatie van vrienden binnen handbereik. Met Knab Social gebruik je deze gegevens om geld over te boeken.’
Knab Social is vanaf eind september beschikbaar. Net als alle andere diensten van Knab worden veiligheid en privacy streng gewaarborgd. Zowel telefoonnummer als Facebook-account worden afgeschermd voor Knab.

Samenwerking
Om de app technisch mogelijk te maken heeft Knab, onder deel van Aegon, samengewerkt met softwarebedrijf Virtual Affairs en Five Degrees een financial technology provider. Virtual Affairs is verantwoordelijk voor alle technologie, het webplatform erachter en de interactie met gebruikers. Dirkjan van Wijhe, development manager bij Virtual Affairs: ‘Wij vinden het een ontzettend gaaf project om aan mee te werken. Dit is compleet nieuw in de branche. Niemand heeft dit nog. Omdat wij ook echt in deze vorm van betalen geloven, hebben we zelf ook in de app geïnvesteerd.’

comments powered by Disqus