Honor geeft macht terug aan de klant
Honor betreedt vandaag de Europese smartphonemarkt. Volgens het credo ‘Door de klant, voor de klant’ wil dit submerk van het Chinese Huawei middels haar nieuwe c2b-model de macht aan de klant teruggeven.
Vanaf het begin zal Honor klanten stimuleren om mee te denken. Gebruikers worden uitgenodigd om ideeën aan de hand te doen voor de verbetering van de user interface en op basis van deze input zal het smarthponemerk geregeld updates doorvoeren. Klanten kunnen hun feedback geven via de website van de nieuwe spel er en via social media (Facebook/Twitter).
High-end
‘Honor is een merk dat bedoeld is om aan de eisen van de klanten te voldoen, hen een keuze maar ook kwaliteit en vrijheid te bieden en uiteindelijk geld te besparen. Honor is een nieuwe levensstijl’, meent Jeff Liu, president van het bedrijf. Hij benadrukt dat het draait om het leveren van datgene wat consumenten nodig hebben en om vragen, in plaats van ‘de toeters en bellen die in deze markt zo gebruikelijk zijn’.
De zelfstandige dochteronderneming reserveert geen grote budgetten voor tv-reclames en eigen, fysieke winkels in de binnensteden, maar zegt liever te investeren in de creatie van high-end modellen tegen een lage prijs. In eerste instantie worden Honor-producten alleen op bol.com aangeboden. Later zullen daar andere webwinkels aan worden toegevoegd, maar het smartphonemerk zal altijd alleen online verkrijgbaar zijn.
De Honor 6 is het eerste product dat op de markt wordt gebracht. Dit toestel heeft onder meer een 5 inch full hd-scherm, een 13 megapixel-camera, 3 GB aan werkgeheugen, een lange batterijduur en ondersteunt 4G+.