DeOnlineDrogist linkt Whatsapp met contacthistorie

DeOnlineDrogist linkt Whatsapp met contacthistorie
  • 18 november 2014
  • Redactie

DeOnlineDrogist.nl beantwoordt klantvragen sinds vrijdag ook via Whatsapp. De grote verschuiving richting mobiel bracht de webwinkelier hiertoe. ‘WhatsApp wordt immens veel gebruikt, wij willen onze klanten optimale service bieden.’

Klanten kunnen op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur vragen stellen aan DeOnlineDrogist via het populaire communicatiemiddel. Om deze vorm van klantcontact mogelijk te maken hoeven klanten alleen het telefoonnummer van de webwinkelier toe te voegen in de betreffende app. De dienst is geïntegreerd in het systeem voor klantsupport. ‘Zo hoeven we niet met losse mobieltjes rond te lopen en wordt de gespreksgeschiedenis aan klantgegevens gekoppeld’, aldus directeur Online Joachim de Boer over de zelf gebouwde ‘connector’.

Jongeren
De Boer verwacht dat met name jongeren contact zullen zoeken via Whatsapp: ‘We boden nog geen chatoptie op mobiele apparaten, dus dit biedt uitkomst’, vertelt hij aan Twinkle. ‘Voorlopig zullen we alleen vragen beantwoorden via Whatsapp, maar het is denkbaar dat we later ook updates zullen sturen naar klanten waarmee we al eens contact hebben gehad via dit medium.’

Eerder deze maand liet Essent weten de pilot met dit nieuwe contactkanaal juist te hebben stopgezet. Dit vanwege het uitblijven van operationeel succes.

comments powered by Disqus