WhatsApp nieuw servicekanaal voor Transavia
‘WhatsApp zien we vooral als een mooi, laagdrempelig extra alternatief voor klanten om met Transavia in contact te komen.’ Dat zegt Roy Scheerder, commercieel directeur van de luchtvaartmaatschappij.
In navolging van onder meer KLM en Coolblue kunnen ook klanten van Transavia nu gebruik maken van WhatsApp voor het stellen van vragen over hun gemaakte boeking. ‘Denk bijvoorbeeld aan vragen over de voorwaarden van hand- en ruimbagage, maar ook online inchecken en andere diensten’, illustreert Scheerder. De stap past in de nieuwe strategie van Transavia, dat onlangs duidelijk maakte dat het voorop wil lopen met digitale dienstverlening, gastvrijheid en service.
20 minuten
De luchtvaartmaatschappij zegt binnen een uur te zullen reageren via WhatsApp. Op de andere sociale contactkanalen die het bedrijf hanteert lukt het Transavia de laatste weken om binnen twintig minuten klanten van repliek te voorzien. ‘Deze bestaande servicekanalen blijven, net als het contactcenter, gewoon actief’, benadrukt Scheerder.
Voor het aanbieden van deze nieuwe digitale service werkt Transavia actief samen met Informaxion.