Nederlandse energieleveranciers scoren goed qua service

Nederlandse energieleveranciers scoren goed qua service
  • 12 maart 2015
  • Redactie

Energiedirect.nl is door Pricewise en Motivaction uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Energie Award. De betreffende energieleverancier behaalde de hoogste scores op klantenservice, klanttevredenheid en prijs.

Volgens de vergelijkingssite zit het sowieso wel snor wat betreft het serviceniveau van nationale energieclubs. ‘De dienstverlening van de Nederlandse energieleveranciers behoort tot de beste in Europa’, beweert Pricewise-directeur Hans de Kok. De gemiddelde klantbeoordeling komt in ons land uit op een 7,6. De Kok stelt dat de energiemarkten in Engeland, Duitsland, Nederland en België  het meest concurrerend zijn in Europa. Alleen Duitsland telt al bijna 1.400 verschillende energieleveranciers.

Miniem kwaliteitsverschil
De uitslag van de Gouden Energie Award 2014-2015 is gebaseerd op ruim 1 miljoen prijsvergelijkingen en 3.000 klantbeoordelingen. Met gemiddeld een 8,2 voor klanttevredenheid en prijs, ging Energiedirect.nl met de winst aan de haal. Greenchoice (zilver) en E.ON (brons) namen eveneens plaats op het podium. De Kok verklaart het achterblijven van grote energieleveranciers als NUON, Essent en Eneco als volgt: ‘Hun lagere klassering en de sterke prestaties van de nieuwkomers zijn vooral het gevolg van prijsbeleid. Op kwaliteit ligt de top 10 dicht bij elkaar.’

Jorrit Pijlman, formulemanager van Energiedirect.nl, is in ieder geval blij met deze award. ‘Al sinds 2002 werken we hard aan de laagste prijzen, zonder de online service uit het oog te verliezen. Deze award is een bevestiging voor onze klanten dat ze goed zitten.’

comments powered by Disqus