Orone neemt Belgisch contactcenter U-Call over
BPO-specialist Orone is eigenaar geworden van het Brusselse contactcenter U-Call. Dankzij deze overname kan het internationale bedrijf, dat 800 medewerkers telt, haar bestaande contactcenteractiviteiten verder uitbreiden, onder andere door de inzet van tweetalige agents.
‘Zo kunnen we een 'one-stop-shop' zijn voor onze klanten die hun reactiviteit en de doeltreffendheid van het beheer van hun commerciële uitwisselingen willen verhogen. Ze kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van onze platforms om hun inkoopproces te optimaliseren: digitalisering vergemakkelijkt namelijk de goedkeuring en de invoering van facturen’, verklaart Bernard Poll, ceo Orone. Bovendien kunnen ondernemingen gebruik maken van de contactcenters van de BPO-specialist ‘om geschillen met leveranciers te verlichten’, stelt hij. ‘Leveranciers krijgen bij ons altijd iemand aan de lijn die hen kan verder helpen, want alle informatie is beschikbaar in het systeem.’
Resumerend wil Orone door middel van deze overname haar strategie van leverancier van omnichanneloplossingen uitbouwen. In totaal staan er circa 800 medewerkers op de loonlijst van de BPO-specialist, waaronder honderd contactcentermedewerkers verdeeld over drie sites. Het in Brussel gevestigde U-Call behoorde toe aan een particuliere aandeelhouder. Over de financiële voorwaarden van de transactie zijn geen verdere mededelingen gedaan.