ABN Amro voelt WhatsApp aan de tand
ABN Amro gaat een half jaar experimenteren met klantenservice via WhatsApp. De bank biedt een willekeurig geselecteerde groep klanten de mogelijkheid om via dit contactkanaal vragen te stellen of opmerkingen te delen.
‘Onze klanten moeten 24/7, snel en op een zo eenvoudig mogelijke manier met ons in contact kunnen komen. WhatsApp biedt die mogelijkheid. In navolging van de service die we bieden op Facebook, Twitter en Linkedin biedt WhatsApp een extra mogelijkheid. De komende maanden gaan we onderzoeken of deze vorm van serviceverlening aanslaat bij onze klanten’, licht Andius Teijgeler, directeur Customer Experience van ABN Amro toe.
Privacy
In verband met de strenge privacyrichtlijnen van de financieel dienstverlener kunnen klanten via WhatsApp geen informatie of toelichting krijgen ten aanzien van saldo, transacties of offertes. In zulke gevallen neemt de bankinstantie telefonisch contact op met de betreffende klant.
Diverse organisaties zijn ABN Amro al voorgegaan met het servicen van klanten via WhatsApp, zoals DTG, KLM, Coolblue, gemeente Terneuzen, et cetera.