Rabobank onder vuur wegens app
Via social media uitten Rabobank-klanten de afgelopen dagen massaal hun ongenoegen over de nieuwe Rabo Bankieren App. In plaats van klantgericht vinden gebruikers de applicatie onoverzichtelijk en traag.
Eén van de meest gehoorde klachten is het ontbreken van ondersteuning voor de vingerafdrukscanner, meldt het AD. Bij de meeste apps is het mogelijk om in te loggen met enkel je vingerafdruk, maar bij de nieuwe app van de Rabobank (nog) niet. Dit zorgt ervoor dat klanten meer handelingen moeten uitvoeren om bij hun rekening te komen. Ook het ontbreken van een zoekfunctie in de app is velen een doorn in het oog. ‘Deze twee functies staan hoog op de lijst van functies die we gaan toevoegen’, laat de bank weten. ‘Zodra hier meer over bekend is, leest u dit op onze website en social media.’
Arnoud Wokke van Tweakers denkt dat de huidige problemen met de applicatie Rabobank duur kan kan komen te staan. ‘Deze slechte, verplichte app kan de bank zomaar veel klanten kosten.’ Eén van de heikele punten is dat de Rabo Bankieren App niet op de telefoon kan worden opgeslagen, maar een webapp is waarin de gebruikers een internetpagina zien. ‘Dat werkt beduidend trager.’ Terwijl de webcaremedewerkers van Rabobank momenteel overuren draaien, gaat het ontwikkelteam op de achtergrond ongestoord verder met het doorvoeren van verbeteringen. ‘Het duurt inderdaad wat langer voordat mensen hun rekeningoverzicht te zien krijgen. Daar gaan we mee aan de slag’, aldus een woordvoerder van de bank.