Nikon klikt met CX Company
Social media engagement specialist CX Company gaat Nikon Nederland helpen de merkbeleving te versterken. Hiertoe gaat een speciaal opgeleid team Nikon-fotografen verder enthousiasmeren door tips, trucs en complimenten te delen via Facebook en Twitter.
Het team van CX Company is de afgelopen periode intensief getraind door het fotografiemerk, waaronder een fotografieworkshop. Olga Hagedoorn, coördinator Marketing & Sales bij Nikon: ‘We willen dat onze fans hun mooiste foto’s kunnen delen, maar ook tips kunnen krijgen om nog betere foto’s te maken.’ Technisch complexe vragen worden door de social media agents indien noodzakelijk door gezet naar de helpdesk van Nikon. Volgens Hagedoorn zijn fotografen met een Nikon-camera betrokken bij het merk. ‘Door meer in te zetten op engagement willen we de merkbeleving versterken.’
Vanuit het Digital Customer Engagement Center reageert CX Company voor A-merken 24 uur per dag op vragen en opmerkingen via social media. Wekelijks verwerkt het bedrijf meer dan 25.000 tweets en Facebookposts.
- engagement
- Digital Customer Engagement Center
- merkbeleving
- Nikon
- helpdesk
- webcare
- CX Company
- social media