Overname Touchpoint Dashboard door Strativity Group
Customer experience consultancybedrijf Strativity Group voegt Touchpoint Dashboard LLC toe aan haar portfolio. Voor de Nederlandse markt blijft Conexperience ‘gewoon’ reseller van de online Customer Journey Mapping software, vertelt Danny Peters aan CustomerFirst.
‘Ik ben erg blij met deze overname’, reageert Peters. ‘Officieel is Conexperience sinds 2011 reseller van Touchpoint Dashboard in Nederland en Latijns-Amerika. In 2012 zijn we in Nederland echt de markt opgegaan, met Transavia als eerste klant’, blikt hij terug. In de jaren die volgden haakten onder meer ook KPN, Aegon en Philips aan; zij zetten de betreffende software in om klantervaringen te visualiseren en veranderingen daadwerkelijk te kunnen doorvoeren. Volgens Peters is het product gaandeweg doorontwikkeld, al bestond er al die tijd wel een dialoog of het een losstaande IT-applicatie is of dat consultancy kan helpen nog meer uit de tool te halen. ‘Aan die discussie komt nu een eind’, wijst de Nederlander op Strativity, dat eveneens consultancydiensten levert. ‘In mijn optiek is consultancy van toegevoegde waarde om het meeste uit deze software te halen. Je moet goed weten hoe je de tool toepast en wat je ermee kunt. Kortom, ik ben erg blij met deze strategische keuze van Strativity.’
Het consultancybedrijf is actief in Canada, de Verenigde Staten en Australië. Nederlandse bedrijven kunnen met hun vragen terecht bij Conexperience, dat reseller blijft. ‘Het contract loopt nog tot 2019 en dat blijft gewoon bestaan’, aldus Peters. Aanvullend benadrukt hij dat Touchpoint Dashboard een losse entiteit blijft en dus niet door een andere tool zal worden opgeslokt. Peter Haid is aangesteld als directeur van Strativity’s Journey Mapping activiteiten. Conexperience gaat een actieve rol spelen bij de verdere ontwikkeling van de software, waarbij continu verbeteren en journey management een belangrijke rol spelen. Gebruikers van Touchpoint Dashboard hebben aangegeven dat juist deze elementen toegevoegd kunnen worden aan de software.
Blogs van Danny Peters.
- klantreizen
- Strativity Group
- overname
- Conexperience
- Transavia
- Danny Peters
- Touchpoint Dashboard
- Customer Journey Mapping software