Shell traint medewerkers in gastvrijheid
Shell opent de Shell Academy, een speciaal opleidingscentrum waar medewerkers van tankstations trainingen kunnen krijgen. Het doel is tweeledig: enerzijds om medewerkers ontwikkelruimte te bieden, anderzijds om de service richting klant te verbeteren.
De Shell Academy biedt een combinatie van online en klassikale trainingen en bestaat uit vier verschillende niveaus. Medewerkers kunnen zich ontwikkelen op verschillende gebieden zoals productkennis, veiligheid en gastvrijheid. Ook vaardigheden als communicatie, management en teamcoaching komen aan bod. Het hoogste niveau geeft de gastheren en -vrouwen handvatten om opgeleid te worden tot manager van een eigen locatie.
De trainingen zijn ontwikkeld in samenwerking met opleidingsinstituut NCOI en kunnen (deels) worden gebruikt als vrijstelling voor een MBO-diploma.
Glimlachen = gratis
De multinational hield eerder dit jaar een online enquête over klantenservice in de retailindustrie. Daaruit bleek dat van de ruim 1.000 Nederlandse respondenten 85% gelukkiger wordt van de glimlach van winkelpersoon dan van een cadeau (52%) of beloning (44%). Ook productkennis en een snelle afhandeling van de transactie scoren hoog.
- Shell
- NCOI
- training
- tankstation
- klantbeleving
- medewerkertevredenheid
- glimlach
- klantenservice
- gastvrijheid
- Shell Academy